Vrije dag in Tinghir

18 november 2018 - Tinghir, Marokko

Zondag 18 november 2018

Vandaag onze 2e vrije dag van deze reis en we hebben het voor elkaar dat we vanochtend samen het plaatsje ingaan. We wandelden het plaatsje door en vonden een brievenbus zowaar. Daarna liepen we over de markt en kochten water.

Een gedeelte van de groep is wandelen met de gids door de bergen. We hoorden achteraf dat het heel wat geglibber, geklauter en geklim was geweest dus wij hebben er geen spijt van dat wij ons eigen plan trokken.

Om 14:00 uur kwam de gids met het busje naar het hotel terug om de mensen op te halen die mee wilde naar de beroemde Todra kloof.

Deze kloof is 10 meter breed en zo’n 300 meter hoog. Erg mooi.

Nadat we door de kloof gewandeld hadden gingen we terug naar het hotel waar we verder van onze vrije dag genieten.

Ondertussen is ongeveer de helft van de bus al niet lekker geweest van verkoudheid tot diarree.

Het lijkt af en toe op een Zonnebloemreisje.

Maar meestal is iedereen na een dag weer wat opgeknapt

Maar de sfeer is goed. Zoals jullie weten is de helft Nederlands en de andere helft Belgisch Dat geeft soms leuke taalverschillen. Een dame heeft als stopwoord amai en een ander roept dat ze een foto gaat trekken en wij maken gewoon de foto. Een mevrouw had een duwtje nodig toen ze ergens over heen wou klimmen en vertelde dat ze aan de poep geduwd werd wat een foto waard was geweest om te trekken.

De gids spreekt moeizaam Engels en is vaak moeilijk te verstaan. Vanmiddag ook weer een onduidelijk verhaal wat we morgen gaan doen: reactie van de groep hoe laat gaan we weg morgen ? 9.00 uur dan zien we de rest morgen wel