Naar Austin

3 oktober 2019 - Austin, Texas, Verenigde Staten

We checken uit vanmorgen en reden richting Austin.

De weg daarheen is erg saai, dus weinig over te vertellen. Wat weilanden en wat prairie achtig gebied.

We dronken natuurlijk onze seniorenkoffie bij McDonald’s en stopten halverwege in Temple bij een klein museum over treinen; The Temple Railroad and Heritage Museum.

De miniatuurtrein afdeling was alleen in het weekend open maar er waren in het gebouw ertegenover tentoonstellingen van de M track lijn ( deze rijdt nog steeds).

Bij de kassa zat een dame van wie haar opa op 16 jarige leeftijd vanuit Groningen naar Texas was geëmigreerd.

We konden raden, dat ze uit Groningen kwam, want haar naam eindigde op stra. Makkie dus voor ons.

Op de bovenverdieping was een fototentoonstelling over de Vietnamoorlog. Vreselijke oorlog, maar mooie foto’s

We reden door naar Austin, de hoofdstad van Texas. Maar eerst wilden we langs een borduurwinkel aan de rand van de stad.

Wat een drukte. Vele snelwegen op en over elkaar, een tolweg ertussendoor en iedereen haalt links en rechts in.

En voor de afwisseling een wegversmalling etc.

Het is maar goed dat ik niet rijd, want dan had ik nu geen verslagje kunnen schrijven.

We kwamen bij de winkel en hij was erg mooi, maar niet wat ik wilde. Ze verkochten veel met de hand geschilderde stramienen, mooi maar ik ben van het tellen . Ook hadden ze veel soorten borduurgarens mooi om te zien.

We reden door naar het hotel en om 16.00 uur zaten we aan de thee. Zwemmen doen we niet hier, het is een heel klein zwembad, ongeveer zo groot als Jasper en Brenda in hun tuin hebben zomers.

Weetje  Het water wat uit de kraan komt is goed te drinken. Er zit alleen een nare smaak aan.

Overal kan je water kopen , verpakkingen met 12., 24,40 flesjes van een halve liter zie je overal te koop

Bij de ingang van  supermarkten en benzine pompen zie je balen water . Ook zie je kannen van wel 10 liter water te koop. Wij hebben verschillende keren water gekocht  Ook voor ons kopje thee en koffie natuurlijk.

De prijs van 40 flesjes water ( ½ liter ) is ongeveer 3 dollar wat dus neer komt op 8 cent per flesje ,dus voor de prijs hoef je het niet te laten.