Dag 1 in Houston

5 oktober 2019 - Houston, Texas, Verenigde Staten

Thuis hadden we bedacht om nu met de metro DownTown te gaan en daar een museum of zo te bezoeken en de tunnels die allerlei gebouwen in Houston met elkaar verbinden. Maar niets is zo veranderlijk als de mens.

We gaan naar Traders Village. Een soort Zwarte Markt als bij Beverwijk.

Even 40 minuten door de stad en om 10:00 uur zijn we er. Nog niet alles is open. We drinken wat koffie en lopen daarna wat rond. We komen in gesprek met een dame, die oorspronkelijk uit Minnesota kwam. Zij vertelde, dat het dit jaar de warmste september (en misschien ook wel oktober) was in Texas, sinds men dit had bijgehouden. Zijn wij er toch weer mooi bij, hé. Bij zo’n recordpoging!

We doen wat boodschapjes en gaan weer naar het hotel terug. Het is veel te warm om buiten te zijn. En Klaas wil nog even zwemmen. Maar het zwembad zit met een ketting op slot. De reden is onduidelijk. Want waarom sluit je een zwembad op het heetst van het jaar??

Weetje, dat je in de USA een snelweg kunt “adopteren”. Het is een actie vanuit de regering. Een organisatie beloofd om een gedeelte van de snelweg schoon te houden van afval en mag als tegenprestatie zijn of haar naam langs de weg laten vermelden.

1. Ria en Joost:
    5 oktober 2019
    Dat schoonhouden kan hier ook. Bijvoorbeeld bij ons in de tuin.
    Bij ons mag je zelfs twee naambordjes neerzetten!
    Snel tot ziens en een goede vlucht naar huis gewenst.
  2. Gerard:
    5 oktober 2019
    Weet je dat je hier een achtertuin kan adopteren.. af en toe wat ophogen .. dan mag je in de tuin een bordje met naam en foto plaatsen... #aldieverhalenoverTussenwater.....diekloppen
  3. Jan en Iet:
    6 oktober 2019
    Een hele goeie thuiskomt. En bedankt voor
    Jullie reis verslag. Het was weer prachtig groetjes van ons.