Vogűé en noga

20 juni 2013 - Lussas, Frankrijk

Donderdag 20 juni 2013

Vandaag een luie dag. Na een beetje uitgeslapen te hebben ontbijten we weer met een baguette. Op z’n Frans dus.

Dan langzaam koffie drinken. Klaas zoekt het een en ander uit over een museumtreintje in de buurt, maar dat blijkt al jaren dicht te zijn.

Rond een uur of een gaan we naar Vogűé waar we de lokale nougatier (de noga-maker) bezoeken. Hij legt ons alles uit en betrekt ook een reisgenoot hierbij. Deze mag als gratis medewerker al het werk doen!

We kopen allemaal wel wat van de lekkere zachte noga.

Dan gaan we verder het dorpje in. Het is een Village de Caractère, wat inhoud dat het een oorspronkelijke uitstraling heeft.

We lopen wat rond, maar als de eerste regendruppels vallen, zoeken we snel een kroeg op.

Met 4 koppels drinken we wat. De regen is al lang opgehouden als we vertrekken.

Onderweg kopen we nog wat kersen. We zijn van plan om rond 19:00 uur in een naburig restaurant te gaan eten. Voor vanavond zijn we bij de overburen uitgenodigd voor een drankje.

Er vloeit best wel wat drank tijdens deze vakantie. Meer dan bij de eerste twee ACSI-reizen. Maar het zal wel aan het weer liggen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wim en Ina Klip:
    20 juni 2013
    Wat leuk om dit allemaal te lezen, want voor ons is dit bijna thuisgrond. Het treintje hebben wij gereden vanuit Nice naar Entrevaux en de tocht langs de Gorge du Verdon hebben we al meerdere malen gemaakt We deden de hele rondrit met ook de route des crêtes, maar daar vertellen we nog wel eens over. Over het meerdere drankgebruik; wij vinden dat het niet ligt aan het weer, maar gewoon aan het betere aanbod goede wijn. Wij zijn nu al weer in Brielle en hopen jullie daar weer gezond en wel terug te zien.