Naar de Ardeche

19 juni 2013 - Lussas, Frankrijk

Woensdag 19 juni 2013

Vandaag zijn we verhuisd naar onze nieuwe camping. Het Ludo Camping Parc te Lussas.

Lussas is een klein dorpje nabij Aubenas. We zijn nu in de Ardeche en we kwamen vanuit de Provence.

De route naar de camping liep o.a. langs de D94, een schitterende weg tussen Serres en Nyons. Allemaal kloven, bergen en ravijnen. Heel mooi. Zo zijn we over de Col de la Saulce (877m) en de Col de Palluel (801m) geweest.

Net als iedereen hebben wij ook een foutje met navigeren gemaakt, maar dat scheelde maar 500 meter extra rijden.

De camping is heel mooi gelegen naast een beekje. Gelukkig hebben wij toilet aan boord.

De receptie, kampwinkel, restaurant en zwembad liggen wat hoger op de berg. Dus als we willen internetten moeten we eerst 20 meter de berg op. Internetten kan vermoeid zijn!

Rond een uur of 15:00 uur zijn we aangekomen. Caravan neer gezet en luifeltje ervoor.

En dan lekker kletsen met de buren. Zo mocht ik (in het engels) voor een reisgenoot vragen waar hij zijn lekke neuswiel kon laten repareren.

Zo helpen we elkaar allemaal. Tot nu toe hebben wij gelukkig geen problemen of schade gehad. Alleen werkt de mover nog steeds niet en krijg ik elke dag adviezen wat ik nog zou kunnen doen.

In noodgevallen schakel ik wat buurmannen in en dan staat de caravan in een zucht op z’n plaats.

Straks even internetten en douchen.

Morgen gaan we naar een nogafabriek, maar dat gaat pas om 13:00 uur van start. Dus kunnen we het morgen heerlijk rustig aan doen. Even wat slaap inhalen want vannacht gingen we pas om 1:00 uur naar bed. Zitten kletsen bij de buren.