Tocht door de Ardèche

21 juni 2013 - Lussas, Frankrijk

Vrijdag 21 juni 2013

Vandaag gaan we met de excursie met de bus. Vroeg met de bus; om 7:30uur!

Dus dat is om 6:30 op in je vakantie!!

Het wordt een tocht door het zuidelijke deel van de Ardèche.

Eerst gaan we naar Saint-Jean-du Gard waar we koffie en de stoomtrein nemen.

Het is de TVC; de Train à Vapeur des Cévennes. Er was een rijtuig voor ons gereserveerd. Eentje met houten banken. En tijdens de rit hing iedereen uit de ramen.

Deze gaat naar Anduze, maar stappen uit bij Bambouserai. Banbouserai is een combi van een arboretum en een bamboebos. Vooral de Dragontuin was iets heel moois.

(dragon is een anagram van gardon = tuin).

Daarna in de bus naar Anduze voor de warme lunch.

Na de lunch met de bus door de Gorges de l’Ardèche.

Onderweg hebben we een paar fotostops.

Bij Pont d’Arc (de rivier gaat hier door een uitgeslepen stenen boog) drinken we wat.

Dan door naar de camping, waar we rond 19:00 uur aankwamen. Een “rustige” dag.

We hebben gereserveerd voor het warm & koud buffet voor morgen, dus daar hoeven we ons ook geen zorgen over te maken.

Straks even internetten (weer naar boven, zucht) en douchen.

Vanavond komen Peter & Iet een biertje doen.

De laatste keer werd het 1 uur, maar dat verwacht ik nu niet.