Vliegen naar Seattle

31 augustus 2017 - Tukwila, Washington, Verenigde Staten

Vanochtend erg vroeg op. Wij vliegen rond 10 uur, maar het wordt geadviseerd om minstens 4 uur van te voren op Schiphol te zijn. Dus stonden wij “fris” om 4 uur op. Eerst Jasper ophalen, want die rijdt de auto weer naar Brielle terug.

Het inchecken gaat soepeltjes. En bij de security zijn ze ook aardig. Je mag zelfs je schoenen aanhouden. Maar er is wel een extra security-rondje ingelast. Rond 8:30 uur moet je je bij gate D1 melden waar je allerlei vragen worden gesteld. Zoals in welke hotel je als eerste slaapt.

Met een kleine vertraging vetrekken wij uiteindelijk van Schiphol, voor een vlucht van ongeveer 10 uur. Pfff. Van dat zitten wordt je ook moe. Rond 11:30 landen we.

In Seattle gaat alles eenvoudig. Je kunt je elektronisch in melden, maar bij de douane doen ze alles nog eens netjes over. Maar wel heel vriendelijk, deze keer. Dat hebben we wel eens anders meegemaakt. Na de koffers opgehaald te hebben (ze waren er gelukkig alle twee) gaan we de auto ophalen. Helaas waren er van de intermediate SUV’s niet genoeg, dus neem maar wat groters mee. We rijden nu in een Dodge Grande Caravan. Ruim geschikt voor 7 personen, dus met z’n tweeën gaat het ook wel.

We komen te vroeg in ons hotel aan. Dus dan maar even wat boodschappen bij de seven/eleven gehaald. En gelijk maar door naar de Walmart. Daar lopen we 2 Nederlanders tegen het lijf. Ook net in Seattle aangekomen. We doen wat boodschappen en gaan teug naar het hotel. Dit keer mogen we wel naar binnen. Dit hotel hebben we 3 nachten, dus kunnen we de koffers even uitgepakt laten staan. En straks vroeg naar bed, want het was een zeer lange dag.

1. Wilfried en Patricia:
    Hallo Diny & Klaas,
    Van uit Romenie wensen wij u een goede reis waar wij ook onze reis vandaag beginnen in Sapatta met de camper.
    Tot schrijfs
  2. Ina:
    Hallo Diny en Klaas,
    Niet slecht zo'n auto.
    Veel plezier en lekker genieten.
    Kijk uit naar jullie volgende verhaal.
  3. Anneke Jut:
    1 september 2017
    Mooie auto! Fijn dat alles goed is gegaan.
    En wat aten jullie?
  4. Johan Balvers:
    1 september 2017
    fijn dat jullie goed zijn aangekomen
    en de auto is ook geen slecht begin toch..
    veel plezier verder....
    gaan het verslag volgen....
  5. Wil:
    2 september 2017
    Hoi Klaas en Diny fijne vakantie
  6. Janny:
    3 september 2017
    Fijn dat de overtocht goed is gegaan en dat de douane jullie vriendelijk heeft ontvangen , nu verder met de grote auto het land verder verkennen veel plezier.