Vicksburg

21 september 2014 - Vicksburg, Mississippi, Verenigde Staten

Zondag 21 september

We vertrekken via de Natchez Trace Parkway.

Een prachtige weg een oude weg van Natchez naar Washington. Vroeger deden de bodes daar 10 dagen over en dat was snel.

De weg is een groot natuurpark.

We stopten bij de ruïnes van een planterswoning na de brand waren er alleen nog pilaren over.

Onderweg kwamen we bij een benzinepomp waar we koffie kochten en dit op een muurtje dronken.

Het is zondag dus alles dicht.

We rijden door naar Vicksburg. Daar bezoeken we het National Military Park.

Daar heeft tijdens de burgeroorlog een flinke slag plaatsgevonden.

We reden rond over het slagveld. In het begin leek het op Beekse Bergen maar dan zonder dieren.

Langs de weg allemaal herdenkingsmonumenten van de verschillende bataljons die meegevochten hadden. Er waren er ontzettend veel,(na een 20/30 heb je die wel gezien hoor).

Halverwege lag een kanonneerboot die gezonken was tijdens de oorlog en later weer boven water gehaald en opgeknapt.

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat dit mij niet zo boeit. Klaas zou een heel ander verslag gemaakt hebben. Maar hij heeft niet voor niets de Burgeroorlog bestudeerd aan de Erasmus.

Om een uur of vier waren we in het hotel en we hebben weer een zwembad.

1. Marjan:
    22 september 2014
    hallo, hier is het 22 september 00:02.... GEFELICITEERD met je verjaardag Diny.....al moet je daar nog een uurtje of 6 wachten om een feestje t beginnen :-)
  2. Jan Frans:
    Hoi Diny,
    Gefeliciteerd, fijne verjaardag!
    Maak er een mooie dag van samen!
  3. Ria en Joost:
    22 september 2014
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Diny.
    Als je weer thuis bent zullen we er nog even flink op drinken.

Ria en Joost.
  4. Dennis, Nicole & Isa:
    Gefeliciteerd Diny!

groetjes Dennis, Nicole & Isa
  5. Johan Balvers:
    22 september 2014
    Hoi Diny, van harte met je verjaardag.Ik heb de bon van het kratje bier bij je op de tafel gelegd en het bosje bloemen maar bij me zelf op de tafel gezet, je was toch niet thuis !Een fijne dag gewenst en geniet verder van de reis.
    Johan.
  6. Ina Klip:
    22 september 2014
    Ook wij feliciteren je en wensen je nog vele gezonde jaren toe. Leuk reisverslag; we leven mee.
    Groet,
    Ina en Wim
  7. Hans en Klara:
    22 september 2014
    Diny, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    En we lezen met veel plezier jullie verslag.
    Groeten en nog een fijne reis verder.
    Hans en Klara.