Natchez

20 september 2014 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

Zaterdag 20 september 2014

Vandaag een korte rit naar Natchez. We nemen een ‘’scenic-route’’ door het Homochitto National Forest. Een verademing t.o.v. de Interstates.

Maar op een kruispunt waren alle wegen door politiewagens afgezet. En iedereen werd aangehouden. Er bleek vannacht een gevangenen ontsnapt te zijn en dit was het onvermijdelijke roadblock. De agent sprak Diny aan met Mam’. Maakte zijn verontschuldigen en vertelde, dat wij duidelijk de ontsnapte niet bij ons hadden. Leve het ontbreken van de hoedenplank.

En stuk verder was de gevangenis. Men mocht binnen 1 mile niet stoppen.

Rond het middaguur waren we in Natchez. Een van de oudste steden langs de Mississippi. Er staan veel ‘’planters”-woningen in de stad. We gaan eerst bij het Natchez Visitor Center langs en zien een film over de stad van 20 minuten.

We vroegen ook of er deze zaterdagavond een football-wedstrijd was of zo. Nee, die zijn altijd op vrijdag. Dat moet je maar weten.

Dan bezoeken we de woning van William Johnson, een “vrije” neger.

Deze man was op z’n elfde uit de slavernij vrijgelaten en had zich als kaper en ondernemer in Natchez gevestigd. Hij was een van de eerste succesvolle afro-americans.

Toen even langs de “bluff” gelopen, dat is het hoge gedeelte langs de rivier waar de “nieuwe” stad is gebouwd. Toevallig was er een tentoonstelling van oude Engels auto’s. Brits on the Bluff.

Met de auto reden we naar beneden, naar Natchez-under-the-hill, langs de oever van de rivier. Hier kwamen vroeger de Mississippi-steamers met hun lading en passagiers (gokkers) aan.

Nu zijn het voornamelijk restaurants. We lunchen hier. Ik neem een Po’boy. Dat is een broodje vlees, maar het broodje is de specialiteit. Zie Google. Het is goed te eten.

Als laatste bezoeken we het Grand Village of the Natchez Indians. Hier is een bezoekers centrum rondom de heuvels, die de indianen daar hadden aangelegd voor hun rituelen. Men had er ook een hut nagebouwd.

Daarna naar het hotel. Met zwembad. Eerst mijn biertje opdrinken en de blog maken. Dan gaan we even lekker zwemmen. Morgen Vicksburg.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl