Mississippi-delta

22 september 2014 - West Memphis, Arkansas, Verenigde Staten

Maandag 22 september

Vandaag vieren we Diny’s 61ste verjaardag. En niet 62 zoals iemand abusievelijk schreef!

We gaan vroeg naar het Old Depot Museum. Daar is o.a. een grote maquette van de slag bij Vicksburg. En een film over deze slag. Men heeft de stad overgegeven na 48 dagen belegering. Soldaten en burgers hadden niets meer te eten. Zeer dramatisch. Verder waren er wat modelspoorbanen. Zeer bedroevend.

Toen naar een hobby winkel. Deze was zeker twee keer zo groot als de Jumbo.

Maar we konden niet slagen voor een borduurpakket.

Toen via de US highway 61 naar Memphis. Deze highway 61 is ook bekend als de blues-highway en

Evenaart Route 66.

We stoppen voor koffie in Onward. In deze plaats speelde het verhaal zich af dat president Theodore Roosevelt op berenjacht was. En zo ontstond de naam Teddy Beer. Er is en allerleukste benzinepomp/winkel.

We reden verder door de Mississippi-delta. Hier zijn de katoenvelden. Zo ver als het oog kan zien.

Ik heb  ook nog wat katoen geplukt, maar geen baal vol.

Verder naar Clarksdale. Volgens sommige de geboorteplaats van de Blues. We bezoeken het Delta Blues Museum. Dat is in een verlaten stationsgebouw gehuisvest. Hier worden de verhalen van de blues-giganten verteld. Muddy Waters, Robert Johnson, BB King, Johnny Lee Hooker, maar ook “modernere” als Ike Turner en Charly Musselwhite.

Ik kocht o.a. een mooi T-shirt.

Dan verder naar het Noorden. Het is vandaag de dag met de langste autorit (420 km), dus we kunnen niet overal uren stoppen.

Maar wel bij het Visitors Centrum van Tunica. The Gateway to the Blues. Daar halen we allerlei info op over wat we in Memphis willen gaan doen. Inclusief kortingsbonnen (Coupons)

Eindelijk komen we rond 17:00 uur bij ons hotel in West-Memphis. Dat deel ligt in Arkansas.

We krijgen van de zeer aardige deskdame een boekje over Arkansas, waarin coupons van o.a. het restaurant van het casino hiernaast. Casino? Casino!!

We gaan daar zeker eten. Het is een buffet en we hebben coupons voor 2 voor de prijs van 1.

We eten Tex-Mex. Daarna schrijven we ons in en krijgen de man $ 20,00 speeltegoed.

Dat verliezen we natuurlijk, maar we haalden er wel $ 16,75 uit. Dus is het buffet ook weer terug verdient!!

In het hotel schrijven we het blog. Het is wat koeler vandaag dan de afgelopen drie weken, maar we komen nu ook wat noordelijker en later in de maand.

Morgen gaan we Memphis bezoeken.

1. Marja:
    23 september 2014
    Hallo Diny,
    Ik loop wat achter met het lezen van jullie blog en ben daardoor ook te laat om je OP je verjaardag te feliciteren maar zoals een oud spreekwoord luidt:"Beter laat dan nooit" dus hierbij VAN HARTE GEFELICITEERD met je verjaardag! Klaas natuurlijk ook gefeliciteerd met zijn echt(reis)genote :)
    Nog veel reisplezier samen! Groetjes uit Brielle
  2. Gerda Jansen:
    26 september 2014
    Hallo Diny,

Eeen beetje laat, maar bij deze nog van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag. En verder saampjes een fijne voortzetting van jullie avontuur.

Groetjes Gerda en Jack