Naar de USS Lexington

4 september 2019 - Corpus Christi, Texas, Verenigde Staten

Vandaag is het de laatste dag aan de Golf van Mexico. En gelijk de slechtste qua weer. Somber, bewolkt en af en toe een buitje of wat gemiezer. Rapportcijfer 4. Maar wel 30 graden, dus heel drukkend.

Vandaag allereerst maar eens op de foto met onze gratis T-shirts. Op aandringen van de fans.

Na het ontbijt bezoeken we de USS Lexington oftewel ‘The Blue Ghost’. Dat is een heel groot vliegdekschip. Belangrijk in de Pacific in de WW2.

Voor details mag je zelf op internet zoeken. We parkeren onderaan het schip en gaan -te voet- naar de entree. Er is ook een treintje voor de Amerikanen. Binnen in het schip kom je op het dek waar de vliegtuigen werden geparkeerd. En van daaruit zijn er 5 tours. Vanaf het vliegtuigdek, waar enkele exemplaren van vliegtuigen staan tot naar het kombuis. Het lijkt een beetje op de tour die wij enkele jaren geleden deden op de USS Midway die in San Diego ligt. Na het bezoek drinken we wat bij pier 99. Bij het afrekenen krijgen we twee ansichtkaarten mee. En gisteren al gratis kaarten bij de Information (ook gratis T-shirts). Wij hoeven voorlopig geen kaarten te kopen.

Na wat gegeten te hebben bij Yo Philly Cheese Steaks (grooooote porties) bezoeken we het Art Museum of South Texas. Dat ligt aan de overkant van de Corpus Christi Bay, zodat we nog een mooi uitzicht hebben op het vliegdekschip. Het museum is niet bijster groot. We komen binnen als Senior en Student. Alle beetjes helpen als je Hollander bent.

Het weer is er niet op vooruit gegaan. Golven slaan over de kade heen. Visser zitten achterop hun pick-ups te vissen.

Voor het thuisfront: we hebben geen enkele last van de orkaan Dorian. Die houdt huis in o.a Florida. Dat is hier hot news op alle TV’s

Na het museum terug naar het hotel, een beetje uitrusten en het blog bijwerken.

1. Gerard:
    4 september 2019
    Ansichtkaarten met dansende mariniers zeker?
  2. Mariska:
    5 september 2019
    Krijg je als studerende pensionado niet nog meer voordeel? :)
    Jammer van het weer maar ach je was toch in de boot.
    Veel plezier!
  3. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    Weer een leuke dag.
    Vrijgevig hoor die Amerikanen🤗.
  4. Koos en jeanet:
    5 september 2019
    Jullie hebben al een hoop gezien en gehoord , beetje jammer van het weer , maar hier is het ook halen en brengen . mooie foto,s ook .
    Geniet ervan , gr koos en jeanet