Naar Corpus Christi.

4 september 2019 - Corpus Christi, Texas, Verenigde Staten

Vandaag mag ik (Diny) het blog schrijven.
We vertrokken vanmorgen rond 9.00 uur in de regen richting kust

We reden langs het water en dat ging onstuimig te keer, flinke golven en het regent.

Langs de kust zien we veel  campings en camperplaatsen en veel kleine dorpjes met vakantiehuizen. Deze zijn van hout staan allemaal op palen en zijn in verschillende kleuren geverfd. Ziet er erg gezellig uit.

De caravans en campers die hier rijden zijn afgrijselijk groot. Ik denk dat onze caravan er drie keer in kan.

Waarschijnlijk hebben zij hun hele hebben en houden erin.

Omdat we niet op de snelweg willen rijden komen we op een provinciale weg maar wel 2 baans en snelheid 75 mijl wat toch nog 120 km pu is. Ook is dit de route voor vrachtwagens de meeste mensen weten wel mijn voorkeur voor die mooie grote trucks hier dus jullie begrijpen dat ik  heb zitten genieten , De ene was nog groter en mooier als de andere ook veel met dubbele pijpen voorop.

Langs deze weg zijn ook veel trailerkampen, oude caravans en hutten waar in gewoond wordt.

Verder veel velden met katoen. Dat had ik hier niet verwacht Als ik aan Texas denk dan denk ik aan cowboys koeien en grote ranches. Maar die heb ik tot nu toe nog niet gezien maar dat komt nog denk ik.

Het was na 11 .00 uur gelukkig droog en werd het warmer. In de middag was het 37 graden. Dus warm.

We kwamen aan in Victoria een klein plaatsje met prachtige oude huizen.

We vroegen bij de informatie naar een wandelroute, rare vraag want er was alleen een route met de auto zodat je langs de gebouwen reed. Maar de aardige mevrouw heeft de autoroute wat aangepast voor ons zodat we een mooie wandeling langs verschillende huizen konden maken.  Om reclame te maken voor hun plaats kregen we allebei een t-shirt ze wilde alleen een foto  van ons tijdens de wandeling door haar plaats. Dus dat doen we dan maar.

Ook kregen we van haar een tip om een huis van binnen te bekijken dit was het gerechtsgebouw en dat is nog in gebruik en na de tassencontrole en een praatje met de bewaking mochten we samen rondkijken. Na de wandeling waren we best  wel wat moe want het is eigenlijk te warm voor ons. Het was nog een uur rijden naar ons hotel.

Daar was ons eerste probleem van deze reis . Dit hotel had Klaas geboekt en betaald. Maar vorige maand is er een nieuwe eigenaar gekomen en deze reservering is niet verwerkt.

Maar om een lang verhaal kort te maken.

We moeten nog eens betalen en maar zien dat we het geld terug krijgen van de boekingssite

Dus dat is een werkje voor thuis.

We kregen dus een kamer en na een kopje thee gaan we zwemmen. Er is hier een binnen en buitenzwembad en dat was  na deze warme dag erg lekker.

1. Gerard:
    4 september 2019
    Ik maar zoeken naar de T-shirts waar mee je reclame LIEP voor een auto route maar helaas....... Hoop niet dat ze de smoes van nieuwe eigenaar vaker gebruiken .. anders bel de MAX-VAKANTIEMAN 0031356776188
  2. Annie:
    4 september 2019
    Ja, een foto met die T-shirts had ik ook wel verwacht!