Naar San Antonio

6 september 2019 - San Antonio, Texas, Verenigde Staten

Vannacht heeft het heel veel geregend en geonweerd. Toen Diny opstond, was ze gelijk wakker.

Ze stond met haar blote voeten in het water. Dat was via de patiodeuren naar binnen gegaan. Deze deuren sloten dus niet erg goed. Dit hebben we nog nooit meegemaakt. Een kamer met zeezicht! (zie video)

Het ongemak maar bij de receptie aangekaart en daar kregen we allemaal ach en wee’s .

Maar we zouden vandaag toch weer verkassen.

Vandaag verlaten we de kust en gaan naar het Noorden. Het landschap veranderd. Hadden we eerst veel katoenvelden (meer als in Missisippi); nu komen we in het land van de Ja-knikkers. Overal zie je die dingen staan.

Onderweg drinken we bij een benzine station koffie. Small size. Dus dat zijn grote limonadebekkers met -goede- koffie. Voor onze neus rijden de trucks en auto’s af en aan. Je blijft je verbazen wat hier allemaal rijdt. Pick-up trucks met aanhangers van 10 meter of zo. Of eentje met vijf rollen hooi. We hebben ook al eens een auto gezien, die twee andere auto’s voortrok. Ze waren met stangen aan elkaar gekoppeld. Een triootje dus.

Na de koffie houdt de regen op. We maken een klein omweggetje langs het Choke Canyon State Park. Die moeite hadden we ons kunnen besparen. Het was niets.

Dan meer verder naar Pleasanton. Daar bij Subway wat geluncht en toen wat gewinkeld bij Walmart.

Maar eigenlijk gingen we voor het Longhorn Museum. Want Pleasanton presenteert zich als de geboorteplaats van de cowboys. Het museum bestaat uit een grote hal. Met airco. En daarin zijn diverse verzamelingen opgenomen. Zo is er een plakboek met foto’s van de cowboy van het jaar, is er een grote verzameling opgezette dieren (ook een nijlpaard ?), is er een giga-verzameling peper-en-zout-vaatjes, zijn er tig soorten prikkeldraad  te bewonderen. Kortom; het is de stop waard. 😉

Dan het laatste stukje naar San Antonio. Ik had het hotel netjes ingegeven, maar Tom bracht ons naar de verkeerde plaats. Met de GSM als navigatie moesten we nog 10 minuten rijden.

Rond vier uur waren we op onze kamer. Theetje drinken en blog bijwerken.

Morgen de stad in.

1. Annie:
    6 september 2019
    Nou dat is nog eens wakker worden.
  2. Gerard:
    7 september 2019
    Jullie krijgen van alles zeg... Tshirts en nu weer ach en wee's....