Naar Truth or Consequences

14 september 2019 - Truth or Consequences, Verenigde Staten

Vandaag weer ontbijt van het hotel. Hoera, een broodrooster. Na het ontbijt op weg naar T or C (daarover later meer.

We gaan Texas uit en komen in New Mexico. Het landschap veranderd niet echt. Alleen zien we nu heel veel corrals met honderden koeien. Geen idee, waarom die daar staan.

De eerst stop is Las Cruces, waar we downtown een farmers & crafts market zouden gaan bekijken. Zouden, want we kunnen dat hele ding niet vinden op dat adres.

Dan maar weer koffie bij de Mac. In Nederland heb ik het gevoel wanneer ik McDonald’s bezoek, dat ik de oudste ben. Niet in de USA. Hier lijkt het soms wel een pleisterplaats voor hangouderen. Zelfs met “foute” hoeden of petten op.

Na de koffie naar het White Sands National Park. Hier bevinden zich gipsvlaktes. Net als de duinen, maar dan veel witter. Je wordt geadviseerd om je zonnebril op te houden. De gipsduinen zijn pas 7000 jaar geleden ontstaan. Geologisch dus nog maar een seconde geleden. Maar de natuur heeft zich aan verschijnsel goed geadopteerd. Zo hebben Yucca’s een langere stam gekregen om boven de gips uit te komen en zijn er “witte” hagedissen ontstaan. Je kunt sleetjes huren om van de duinen af te glijden.

Na het park weer terug naar Las Cruces en door naar Truth or Consequences (T or C).

Onder weg krijgen we nog twee keer een controle van de border control. Het gaat een beetje vervelend worden. Paspoorten zien; of we via ESTA (het visumsysteem) binnen zijn gekomen; zoeken in de paspoorten naar het juiste stempeltje. Bij Klaas is dat wat lastig, omdat hij zoveel stempels al in zijn paspoort heeft staan.

Bij T or C gaan we eerst naar de T or C Brewing Co. Klaas drinkt daar een biertje van 12,4 % alcohol. Het zwaarste biertje, dat hij ooit gedronken heeft. Maar dat kan alleen in een glas van 5 oz (=15 cc).

Ook krijgt hij een bier-etiket mee voor zijn verzameling.

Ook krijgt hij te horen hoe T or C aan zin naam kwam. Oorspronkelijk heette het plaatsje Hot Springs. Maar een spelleider van het populaire programma Truth or Consequences daagde in 1949 een plaats in Amerika uit om -als promotie- zich naar het programma te vernoemen. En je voelt het al aankomen; Hot Springs was zijn eigen naam al lang zat.

Ideetje voor Brielle; je te vernoemen naar “1 tegen 100”?

Daarna inchecken in het motel. We kunnen korting krijgen bij het naburige restaurant. En voor Nederlanders is het word korting iets magisch.

Weetje van de dag: Wat bedoeld een serveerster als ze vraagt: “Red, green of christmas”?

Antwoord: Of je rode of groene chilisaus wenst. Of een beetje van allebei.

Voor Anneke:

Klaas heeft gegeten:

Chile Relleno, Tamale, Rolled beef Enchilada, Rolled cheese Enchilada, Beef Taco, red chile en green chile 😊

1. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    14 september 2019
    Leuk om iedere morgen jullie avonturen te lezen 🤗.
  2. Corry Bussching-van der Jagt:
    14 september 2019
    Wat een mooie hagedissen ! 😄Veel plezier nog.
  3. Annie:
    14 september 2019
    Wat een bijzondere duinen.
  4. Koos en jeanet:
    14 september 2019
    Weer veel gezien , Amerikaans eten is toch wat anders , als ik lees wat klaas
    eet . Is weer wat anders dan spuitjes met een bal gehakt .
  5. Wilfried en Patricia:
    14 september 2019
    we kijken iedere morgen uit naar "een nieuw avontuur" van jullie. Gezellig te lezen bij het ontbijt.
  6. Toon:
    Leuk
  7. Ina Klip:
    15 september 2019
    We volgen jullie reis met plezier al naar gelang we wifi in Frankrijk hebben. Deze keer moest ik wel reageren op je voorstel de naam van Brielle te veranderen. Goed idee, leuk voor mij, ik heb tenslotte die quiz toch een keer gewonnen. Veel plezier op de rest van jullie tocht.