Naar El Paso

13 september 2019 - El Paso, Texas, Verenigde Staten

Vandaag een lange dag voor de boeg. Maar eerst gaan we skypen met Robert & Anneke. Bij ons ongeveer 9:00 uur; in Rotterdam 16:00 uur.

We rijden eerst naar Pecos. Dit plaatsje is bekend?, omdat in 1883 daar de eerste rodeo in Texas werd gehouden.

We bezoeken het West of the Pecos Museum. En aardig museum over alles wat je wilt weten over Pecos en haar inwoners. Mij viel bijvoorbeeld de collectie Golden Girls op. Jonge dames mogen in een competitie uitmaken wie de koningin van de rodeo wordt.

Na het bezoek door over een eindeloze saaie weg. Het gebied maakt nog steeds deel uit van de chihuahua-woestijn. Maar wordt ontsierd door alles wat met oliewinning te maken heeft. Boor-installaties, pompstations, chemische zaken, affakkelen. En er rijden veel, heel veel trucs.

We eten een hotdog in Orla. Daar is 1 kruising, waar 1 benzinepomp staat met 1 winkel en 1 snackhoek. Diny was de enige bezoekende vrouw.

Daarna bezochten we Guadalupe Mountains National Park. De chihuahua-woestijn was miljoenen jaren geleden een inlandse zee. En er was een rif in die zee. Toen alles opdroogde, werd die rif de Guadalupe Mountains.

Deze bergen waren als markeringspunt belangrijk voor de voorttrekkers, die het nieuwe land gingen ontsluiten.

We rijden nu de Mountain tijdzone in. Het tijdsverschil met Nederland is opgelopen naar 8 uur.

Na het bezoek door naar El Paso, een plaats bijna zo groot als Rotterdam. Het is heel druk wanneer we daar aankomen. Van de ene snelweg naar de andere snelweg moeten we. In de buurt van het hotel rijden we zelfs even verkeerd. Direct 15 minuten extra reistijd aan je broek. Maar het hotel is mooi. Het heeft ontbijt en een zwembad. Wat we direct gaan uitproberen. Straks gaan we eten bij een restaurant, wat naast het hotel staat. Dan hoeven we niet meer te rijden.

Anneke stelde voor om elke dag een “weetje” te plaatsen. Dus daar beginnen we maar mee. Weten jullie, dat in Texas op de kentekenplaat staat aangegeven, dat er een mindervalide in rijdt.

1. Anneke Peelen:
    13 september 2019
    leuk weetje!! en jullie aten?
  2. Gerard:
    Nee wist ik niet!
  3. Louise ter Heijden:
    Mooie reis . Geniet ervan
  4. Helma Schut:
    13 september 2019
    Ik hou van zulke weetjes..👍👍👍