Naar Albuquerque

15 september 2019 - Albuquerque, New Mexico, Verenigde Staten

Vandaag bezoeken we eerst het Geronimo Springs Museum. Daar waren we gisteren niet aan toe gekomen. Als je denkt, dat dit over Geronimo het Apache-opperhoofd gaat, dan zit je er niet veel naast. Er zijn heel veel indiaan-gerelateerde spullen in het museum. Maar ook het complete archief van de lokale krant die verleden jaar opgehouden is. Toen we binnen kwamen werden we door een enthousiaste gastheer ontvangen. Volgens zijn eigen zeggen een echte Apache. Hij kan heel veel keelklanken produceren, zodat we overtuigd zijn. Maar wij kunnen dat toch ook. Denk maar aan het woord goochelaar.

Er ontstond een prettig gesprek. Toen het op betalen aankwam, zei hij, dat het vandaag voor ons gratis was. Lucky Jutjes.

We gaan door naar Albuquerque, de hoofdstad van New Mexico. Het gebied waar ooit Apache en Comanche de dienst uitmaakte.

In Albuquerque willen we eerst met de Sandia Peak Aerial Tramway mee. Dit is de grootste kabelbaan van de USA en een van de grootste in de wereld. Haar maximale overspanning is 2414 meter!

Maar het weer zit niet mee. Er is onweer binnen 5 miles en het weer is niet optimaal. Er worden nog alleen mensen van boven naar beneden gehaald. Pech voor de Jutjes.

Maar wellicht is het morgen beter weer. En hebben we een herkansing.

Rond 15:00 uur kwamen we in het hotel. Klaas is gewent om zijn ID (rijbewijs) te laten zien bij het inchecken. Maar nu moest Diny ook haar paspoort laten zien. Op de vraag waarom, werd als antwoord gegeven dat onderzocht werd of we sex-offenders (zedendelinquenten) waren. We kregen het wel benauwd. Daar gaat je privacy.

Maar de deskboy kon niets uit Nederland krijgen, dus we mochten toch inchecken. Met al die douane, border control en nu dit begint het steeds wat meer op Big Brother te lijken.

Weetje: Wat is de literprijs van de benzine? Men rekent de benzine in US-gallons ( 3,785 liter) af in dollars, maar omgerekend is het ongeveer € 0,60. Maar de prijs kan lokaal erg verschillen, wel zo’n 20%.

Maar dan nog zou je deze prijs graag in Nederland zien.

1. Koos en jeanet:
    15 september 2019
    Kan je niet een vliegtuig mee brengen met benzine? Wel.lachen , jullie onzedig gedrag, zelf doen ze alles wat onze lieve heer heeft verboden .
  2. Gerard:
    15 september 2019
    En ja wel weer wat gratis!
    Kan je een liter of 300 loodvrij meenemen??