Aven d’Orgnac

22 juni 2013 - Lussas, Frankrijk

Zaterdag 22 juni 2013

Het werd gisteravond niet echt laat; slechts 24:00 uur. Dus vanochtend rustig aan opgestaan en met het Franse stokbroodje ontbeten.

De afwas laten staan en met de auto gereden naar Aven d’Orgnac. Dat is een grot; het Louvre van de onderaardse wereld.

Het verschil met een gewone grot is, dat een aven van boven af bereikbaar is en niet horizontaal. We zagen verschillende zalen die wij -met circa 700 treden naar beneden- bekeken. Op het einde gingen we met de lift weer de 121  meter omhoog. Dat scheelt.

Toen hebben we nogmaals de Gorges de l’Ardèche gereden.

En nu verschillende andere fotostops gehouden. Het is een schitterende kloof. En er varen heel veel kano’s en kajaks de rivier af. Op de weg heb je soms last van de bestelbusjes met kano’s. En van motoren. Sommige rijden als gekken.

Bij Pont d’Arc zijn we naar beneden gaan lopen, maar je moest betalen om aan het strandje te komen. € 3,= voor de hele week. Maar we wilde slechts 15 minuten. Dus maar van halverwege gefotografeerd. Ook hebben we weer wat gedronken in de Auberge du Pont d’Arc.

Via de Lidl en een benzinepomp waren we om 16:30 weer op de camping.

Straks rond 18:00 uur moeten we een groepsfoto maken en de komende verplaatsing bespreken.

We zijn alle twee een beetje aan rust toe. Vooral de hitte –vandaag weer 29 ºC- vraagt veel energie.

In deze vakantie hebben we alleen de op Pisa-dag overdag regen gehad.

1. Corrie Belder:
    23 juni 2013
    gefeliciteerd met jullie dochter!