Naar Terlingua / Big Bend National Park

10 september 2019 - Terlingua, Verenigde Staten

Vanochtend eens ontbeten in een ouderwetse Amerikaanse diner. Voor een keer best grappig. Maar de senior ontbijtjes waren wat minnetjes.

Dan even langs de US Mail voor postzegels. We kopen de gehele voorraad van 7 zegels op.

En na getankt te hebben vertrekken we naar Terlingua in en nabij het nationale park Big Bend. De naam Big Bend slaat op de grote bocht, die de Rio Grande maakt.

Vanuit Alpine is het minstens 80 mijl, waartussen niets te doen is. Geen dorp, pomp, of iets anders. Onderweg zien we wel heel veel natuur. Het is vooral een woestijn. Zand, steentjes, kort droog gras en veel, heel veel cactussen. Af en toe een koe en vaak grote roofvogels, die boven ons hoofd cirkelen. Geen bemoedigend gevoel.

Halverwege is er toch een winkeltje. We nemen koffie (een soort Amerikaanse Dolce Gusto) en een muffin.

En weer door. We gaan eerst een deel van het park bekijken, voordat we naar het hotel gaan. We rijden de Ross Maxwell Scenic Drive (30 mile) naar de Santa Elena Canyon. Woorden schieten te kort. Je moet maar eens op internet kijken naar wat plaatjes. Ik kon en wilde niet overal stoppen, want dan kom je nergens. Maar na elke bocht is er weer een schitterend uitzicht.

Uiteindelijk zijn we maar naar ons hotel, genaamd El Dorado, gegaan. Alleen op de gevel staat High Sierra. Het is ongeveer het enigste hotel in de buurt, dus was ik blij, dat ik dit heb kunnen boeken. De kamer is ruim, met 2 twee-persoonsbedden. Maar helaas geen koelkast. En voor warm water moet je de schakelaar voor de boiler of geiser aanzetten. En ook valt af en toe het licht uit. Maar ja, je zit ook midden in de bush.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    Prachtige foto 😍.
    De seniormeals zijn daar meer ingeburgerd dan hier. Wel ideaal. Behalve als je té weinig krijgt natuurlijk.
    Geniet verder 😘
  2. Annie:
    10 september 2019
    Mooie natuur daar,geniet er maar van!!
  3. Gerard:
    10 september 2019
    Bedankt voor de ansichtkaart.... ja wel die is al binnen!
  4. Koos en jeanet:
    10 september 2019
    Lijk een beetje op survival of the fittest , geen licht af en toe schakelaar voor boiler of geiser m, wat zijn we hier dan verwend . lijkt me ook nog wel eens mooi om te doen .
    veel plezier en nog een goede reis . gr koos en jeanet