Big Bend

10 september 2019 - Terlingua, Verenigde Staten

Vandaag is de gehele dag gewijd aan het nationale park Big Bend. Qua oppervlakte net zo groot als Zuid-Holland.

Het thema van het park is rivier, woestijn en berg. Gisteren hebben we ietsje van de rivier Rio Grande gezien. Maar in de zomer met de droogte is er nauwelijks water. Vandaag staan vooral bergen en woestijn op het programma. De woestijn is het Amerikaanse deel van de Chihuahua-woestijn (Mexico). Er is zelfs een grensovergang Boquillas del Carmen, maar die is nu gesloten. Maar eerst rijden we naar Chisos Basin. Dat is de bekken van een vulkaan. Dus berg op, pas over en berg af naar het bekken. Hier binnen is het enkel graden koeler als buiten de vulkaan. Raar? Ook bezoeken we het visitors center. Gratis map. We vragen aan de ranger hoe de vogel heette, die we gisteren zagen. Het was een Turkey Vulture (kalkoen gier). We bekijken ook een film van ½ uur  Schitterend. Weer verder door naar het Rio Grande Village. Dat is een camping, benzinepomp en winkel. Vrij saai. Maar we zien wel een camper aankomen, type RET-bus. Zo groot. En met een JEEP erachter waar wij ook mee rijden. Dat schept toch een band, nietwaar?

Ook nog even wezen kijken naar de Rio Grande. We zien wat geiten illegaal de rivier oversteken. Daar moest toch wat aan gedaan worden, nietwaar, Mr Trump.

Op weg naar het hotel zien we ook nog een weide met longhorns. Wat heeft zo’n dier indrukwekkende hoorns op zijn kop staan. Vanavond gaan we wat eten in een naburig plaatsje en mogelijk nog wat sterren zien. Want Big Bend is een van de donkerste plaatsen van de USA

1. Jasper:
    Lekker bezig
  2. Jan en Iet:
    11 september 2019
    Wat weer een super .mooie reis. Wij maken het ook een beetje mee😀
  3. Yolanda de Wit:
    11 september 2019
    Oh, nou snap ik waarom Longhorns
    Longhorn heten.
  4. Yolanda de Wit:
    11 september 2019
    Oh, nu snap ik waarom Longhorns Longhorn heten.
  5. Koos en jeanet:
    11 september 2019
    Indrukwekkend , word zeker ook veel gebruikt voor films die omgeving
    Gr koos en jeanet
  6. Klaas Jut:
    11 september 2019
    Koos, er worden geen films gedraaid daar zover als ik weet. In een naburig plaatsje Marathon is wel een film gemaakt; namelijk Paris Texas van Wim Wenders.
  7. Gerard:
    11 september 2019
    Dus jullie eten geitenvlees vandaag?
  8. Klaas Jut:
    11 september 2019
    Gaat dat in een hamburger??