Door de Pecos

9 september 2019 - Alpine, Texas, Verenigde Staten

Na ons ontbijt met koffie gaan we naar de kerkdienst in Del Rio  de Central Church of Christ.

Een andere dienst als bij ons met het grote verschil dat het zingen gedaan wordt zonder orgel of piano.

Een voorganger verteld welk lied er gezongen wordt en zet in. Het was even vreemd maar het klonk niet slecht.

Er werd zelfs tweestemmig gezongen.

Ook waren sommige onderdelen van de dienst tweetalig, niet zo vreemd want we zitten vlakbij de Mexicaanse grens.

De communie uitreiking werd gedaan door de ouderlingen.er waren diverse schalen met hosties en zij gingen de kerk rond. Ook met de wijn, dit werd gedeeld in kleine plastic glaasjes. Eigenlijk niet gedeeld maar je mocht het zelf van de schaal pakken.

Na de dienst trok Klaas op de parkeerplaats zijn lange broek uit en korte weer aan.(Wij zijn zo ouderwets )

We reden naar onze vaste koffieplaats ( McDonald) voor ons kopje seniorkoffie.

De weg naar onze volgende hotel is eigenlijk een lange weg door een recreatiepark.

Veel rotsachtig landschap en veel cactussen. Maar weinig mensen en verkeer.

We zagen verschillende dode herten langs de weg en in de lucht veel grote roofvogels die soms erg dichtbij over ons heen scheerden. Een mooi gezicht.

Onderweg stopten we bij een bezoekerscentrum waar een klein museum was over Judge Roy Bean (jaja dezelfde als gisteren )

Alleen zijn saloon en in een ander gebouwtje zijn bed. Stelde dus niet veel voor.

Ernaast was een cactustuin die was wel erg mooi.

Na een praatje met de Mevrouw van de informatie (weer gratis ansichtkaarten) reden we verder.

Onderweg kregen we nog paspoortcontrole ,midden op de weg een huisje met twee douanebeambten met een hond. We zitten natuurlijk vlak bij de grens.

Het landschap wisselt soms en ik probeer me voor te stellen hoe de kuddes koeien en cowboys erlangs denderen, dat is niet zo moeilijk want  de omgeving kennen we vooral uit cowboy films.

We stopten verschillende malen voor het uitzicht en Klaas voor foto”s

Het is weer erg warm ongeveer 36 graden.

Om 16.00 uur zijn we in ons hotel.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl