Naar Tallahassee

14 september 2014 - Tallahassee, Florida, Verenigde Staten

Zondag 14 september 2014

Vandaag een beetje luie dag. Na het ontbijt gaan we eerst naar Devil’s Millhopper Geological State Park.

Het gebied bestaat uit kalksteen. Daar de regen zijn daar allerlei onderaardse grotten ontstaan. En wanneer zo’n grot te groot wordt, stort de boel ineen. En dat is hier gebeurd. Men noemt het een sinkhole. Het gebied van 150 meter is 40 meter naar beneden gestort. Dit verschil met de omgeving geeft ook een verschil in vegetatie. Zo zijn er 14 verschillende eikenbomen in het gebied.

Via een trappenstelsel gaan we helemaal naar beneden. En kijken daar wat rond en slaan de muggen van ons af. Dus snel maar weer naar boven. Dan gaan we naar het plaatsje High Springs. In het reisgidsje wordt dit plaatsje genoemd, omdat er o.a. heel veel antiek winkels zijn. En misschien hebben ze daar dan ook wel David Winter huisjes voor Diny haar collectie. Maar eerst koffie. Om 11:30 uur komen we een gelegenheid binnen, waarop de gastvrouw vraagt of we wat willen eten. Nee, zeggen we. We willen wat drinken. Dat kan pas na 13:00 uur. Drinks oftewel bier en cocktails mogen pas na 13:00 uur geschonken worden. Kleine spraakverwarring dus. Maar we krijgen wel koffie en thee. Van die grote bekers. En een gratis refill als we wensen.

We vragen waar de beste antiekzaken zijn. Het meisje (haar ouders komen uit Denemarken) doet navraag en zegt dat we in de buurt de beste zaken vinden, maar het gebied is zeer religieus en alles zal wel dicht zijn. En dat klopt. Onderweg zien we wel volle parkeerplaatsen bij allerlei soorten kerken. We hebben het niet wetenschappelijk onderzocht, maar elk gehucht kent tussen de 5 a 10 kerkgebouwtjes. Met de meest vreemdsoortige namen. Methodist, Baptist, Jehova, Kerk van Pietje Puk. Alles komt voor. Vaak worden de voorgangers vernoemd. Voor ons begrip een beetje vreemd.

Het is hier in dit gebied een loom land. Zeer warm. 34 graden en je ziet heel weinig op of langs de wegen. Veel groen, weilanden en zo, maar nergens tekenen van leven.

Onderweg zien we veel aangereden beesten. Zelfs een hert. Dat maakt toch wel meer indruk dan zo’n verkeersbord.

En je ziet de gekste voertuigen. Vrachtwagens (18-weelers) met twee uitlaatpijpen boven het dak uit, caravans met drie assen, kampeerwagens, zo groot als bussen, waar een volwaardige auto achter hangt. Het is allemaal groot en groter. En dat kan ook wel met de benzine prijs.

Omgerekend is die € 0,66 per liter. Dan let je wat minder op het verbruik!

Langs de snelwegen staan bij elke afslag drie borden. Eentje waar de logiesmogelijkheden worden aangegeven, eentje met waarop de restaurants e.d. worden vermeld en eentje met de beschikbare benzinepompen. Langs de snelweg zelf is er (bijna) niets.

Dit keer kwamen we bij rustplaats. Met een heel groot toiletgebouw en een muur met verkoopautomaten. Klaas kiest een ijsje. Als een kermisattractie (holy crane) gaat de diepvries open, een kraantje met zuignap beweegt zich boven het vak met het gewenste ijsje, laat de zuignap vieren en pakt het ijsje op. En laat het in de bak vallen, waar Klaas het kan oppakken. Prijs!!

We zijn nu in Tallahassee, de hoofdstad van Florida. We houden ons gemak een beetje.

We hebben daarnet geskyped met Robert en Anneke (het is nu 23:00 uur in Nederland) en gaan straks wat eten aan de overkant bij Denny’s. Een restaurantketen a la Beertjes.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gerard:
    16 september 2014
    Kan je een litertje of 1000 Euro loodvrij meenemen voor me?