Ikea

13 september 2014 - Gainesville, Florida, Verenigde Staten

Zaterdag 13 september 2014

Vandaag op de kamer ontbeten met cornflakes. Toen naar de Wagonwheel Flea Market. Hier staan meer dan 2000 verkopers hun waren te slijten. Je kunt er verdwalen. Maar er is niet veel nieuws t.o.v. Nederland. Hier hebben ze ook Loom bandjes.

Daarna gingen we nog meer het “thuis”-gevoel versterken; we gingen naar Ikea.

De Amerikaanse Ikea is in grote lijnen hetzelfde als in Nederland. De volgorde is hetzelfde, de producten zijn hetzelfde op een kleine uitzondering. Maar je moet wel zindelijk zijn om in de ballenbak te mogen en je krijgt aardappelpuree in plaats van frietjes bij de Zweedse gehaktballetjes.

Na de lunch rijden we in twee uur naar Gainesville.

Vanavond speelt het lokale footballteam The Gators. Onderweg zie je al verschillende auto’s met aanhangers, die hun auto “versierd” hebben.

We denken er over na om misschien ook naar de game te gaan. Maar de toegangsprijs van $ 80 houdt ons tegen.

Nederlandse krentenka…..

Dan maar lekker een beetje afkoelen van de 35 graden vandaag in het zwembadje (9x4,5 meter) bij het hotel.