Pensacola

15 september 2014 - Pensacola, Florida, Verenigde Staten

Maandag 15 september 2014

Zoals iedereen weet, is Tallahassee de hoofdstad van Florida. Dus gaan we eerst naar het Capitol.

Dit is een wolkenkrabber van 22 verdiepingen. Op 22ste verdieping is een observatie platform waar je naar toe kunt. Tenminste als je door de detectiepoortjes gekomen bent. Maar dan met de lift naar boven. Van achter het glas heb je een mooi uitzicht over Tallahassee Na even rondgekeken te hebben drinken we koffie op de 10de verdieping. Daar zit een meisje de klanten in het restaurant te bedienen. Wij zijn zowat de enige klanten. Wat een baan.

Nee, dan de staatsgevangenen. Deze state-prisoners mogen in de bloedhitte aan de weg werken. Op verschillende plaatsen in Florida zijn we ze al tegen gekomen.

Halverwege de rit passeren we een tijdzone. We gaan van Eastern-time naar Central-time. Een uurtje erbij. Ik schrijf de blog om 16:30 uur, terwijl het in Nederland 23:30 uur is. Het is maar dat jullie het weten.

We rijden door de “panhandle” van Florida naar Pensacola. Bekend om de opleidingsschool van de Navy Airforce. En van het National Naval Aviation Museum. We gaan de poort van het militaire complex door. Een strenge wacht vraagt ons wat we komen doen. Museumpje bezoeken zeggen we. Na ons rijbewijs gezien te hebben vraagt hij ons of wij wapens bij ons hebben ? We denken, dat NEE het goede antwoord is en krijgen een documentje wat we op het dashboard moeten leggen Zo hebben we toegang tot het museum, de vuurtoren, de forten, de golfbaan en de begraafplaats. Wat je allemaal in een vakantie kunt bekijken.

Nadat we ons water hebben moeten afgeven (toch een wapen?) lopen we het museum door. Een soort Soesterberg, maar dan op z’n Amerikaans. Wat een vliegtuigen hangen en staan daar. En er is een Imax-theater waar ze films over vliegtuigen laten zien. Erg groot. En buiten is een trammetje wat ons naar een naburige hangar met opstelplaats brengt. Daar staat de rest van de collectie. Zeker zo’n 50 vliegtuigen staan daar netjes opgesteld. De chauffeur/gids heeft zelf bij de Marines gevlogen en vertelt in onduidelijk Amerikaans allerlei wetenswaardigheden over de vliegtuigen.

Na dit museum rijden we nog even langs bij de vuurtoren. Ook weer de hoogste en oudste, zoals alles wat we zien in Amerika. Alles moet schijnbaar in de overtreffende trap besproken worden.

Bij het hotel aangekomen willen we gaan zwemmen. Maar het water is groen en sinds 1 september niet meer verfrist. Dan maar extra douchen. Morgen gaan we door Alabama naar Mississippi. Naar New Orleans, waar we drie nachten blijven.

1. Gerard:
    16 september 2014
    Hallo,
    door alle ziekenhuisbezoeken etc niet veel gereageerd laatste dagen. Even bijgelezen en ook het verslag voor Ma weer aangevuld, want tja die heeft zo'n ding niet! Ze leest de verhalen uiteraard met veel interesse. Groetjes Gerard
  2. Marja:
    16 september 2014
    Hallo Klaas en Diny,
    Ik vind het reuze knap dat naast alles wat jullie ondernemen ook nog tijd hebben om jullie reisblog bij te houden :) want het is niet niks wat jullie zoal doen.
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen in New Orleans. (staat nog op het reisverlanglijstje van Ed en mij). Veel plezier daar samen. Groetjes Marja