St Augustine en gereedmaken voor de thuisvlucht

5 oktober 2014 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Zondag 5 oktober.

Vanochtend hebben we geskyped met Anneke. Even een beetje bijpraten. Prachtig systeem is dat, dat skypen.

Toen lekker ontbeten. Met gebakken ei en hamburgers. Toen naar St.Augustine. We parkeren voor het fort. Plek zat. We bezoeken het fort Castillo de San Marcos. Je raad het al, gebouwd door de Spanjaarden. Het is het oudste fort van de USA.

Er zijn een aantal park rangers en vrijwilligers die zich verkleed hebben als Spaanse soldaten. We treffen het; ze geven een demonstratie musket afvuren en kanon afvuren. Zie de video maar.

Daarna lopen we nog wat rond en gaan lekker koffie drinken in het stadje. Inmiddels rijden allerlei mensen rondjes op zoek naar een parkeerplaats.

St.Augustine is een hele oude plaats. Leuke kleine straatjes met keitjes.

En natuurlijk de bekende mooie oude gebouwen.

Na nog wat winkeltjes bezocht te hebben, gaan we een drankje nemen bij een kroeg met live music.

En heel wat mensen, die denken cowboy te zijn. Hoed, laarzen, houding, soms een sigaar in de mond.

Naast ons gaan wat mensen zitten. Die uit Brabant komen. Je komt OVERAL Nederlanders tegen.

We kletsen wat af, totdat wij weg moeten omdat onze parkeertijd van vier uur bijna verlopen is.

We pakken de snelweg naar Orlando, lunchen bij ….?

Subway natuurlijk!

Rond vier uur waren wij bij het hotel.

Dit hotel ligt 10 minuten van het vliegveld af, dus dat geeft morgen geen stress (hopen wij).

We hebben onze koffer al een beetje gepakt. Wonder boven wonder lijkt alles weer mee te kunnen.

Het blijven kleine wonders, koffers

Morgen vliegen we om 11:12 uur van Orlando naar New York; vlucht UA 1021

Dan vier uur wachten in New York en dan om 18:05 naar Amsterdam; vlucht UA 0070.

Hopelijk komen we daar op dinsdag 7 oktober om 7:45 uur aan.

Vol met goede ervaringen en met een gigantische jet-jag.

Of we op maandag of dinsdag nog puf hebben om te bloggen weten we niet. Maar je merkt het vanzelf.

1. Jan Frans:
    6 oktober 2014
    Goede reis naar huis! En dan uitrusten, bijkomen? Zoveel gezien!
  2. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    6 oktober 2014
    Een hele goede reis gewenst. Jullie komen thuis in herfstig Nederland. We hebben de afgelopen weken heel wat heerlijke dagen gehad maar de kleurenpracht van de herfst is in aantocht.
    Tot snel xx
  3. Marco en Cécile:
    Goede vlucht terug! En bijkomen van alle belevenissen! Groet, Cécile
  4. Helma Schut:
    6 oktober 2014
    Net alle filmpjes bekeken. Die had ik even gemist op mijn telefoon. Heel wat muziek stijlen voorbij zien komen. Het was vast een onvergetelijke reis. Wat hebben jullie veel meegemaakt en gezien.
    Een hele goede reis naar huis.
  5. Hans en Klara:
    6 oktober 2014
    Een goede vlucht terug en bedankt van jullie reisverslag.
    En lekker bij komen, we weten hoe het voelt na zo'n reis.
    Groeten Hans en Klara.
  6. Corrie Belder: