Back home

7 oktober 2014 - Brielle, Nederland

Maandag 6 oktober

Vanochtend vroeg op gestaan; we moeten op tijd op het vliegveld zijn.

In 10 minuutjes rijden we er naar toe. Het is allemaal goed aangegeven.

Eerst de auto inleveren. Een aardige dame geeft mij het reçu en loopt om de auto heen.

Alles is betaald zegt ze en een prettige dag.

Dan naar de incheckbalie. Daar moet jezelf je boarding-tickets uitprinten. Er komt nog net iemand je koffers labellen. De koffers zien we hopelijk weer in Amsterdam terug.

Dan door de douane heen. Het is een gigantisch verschil met de binnenkomst in de USA.

Geen barse douaniers, geen vingerafdrukken, geen “monkshot”, niets van dat alles. Nee, de laptop mocht in de tas blijven, er hoefden geen schoenen en riemen uit of af. Gewoon door het poortje, knikje, doorlopen

En dan begint het wachten. En het wachten. We nemen een bak koffie met een brownie en wachten. Gelukkig is er prima internet, zodat we nog even onze blog lezen en wat op Facebook surfen.

Wanneer het bijna tijd is, lopen we naar de gate. Het hele vliegtuig zit er al lijkt wel.

Na enige tijd kunnen we naar binnen. Een stewardess kijkt naar Diny en haar stok en zegt, dat als ze hulp nodig had, dat ze dat maar moest zeggen.

In het vliegtuig zitten we naast elkaar aan het gangpad. De pilot heeft haast, we zijn een half uur te vroeg in New York. Maar het vliegtuig uitkomen, duurt ook een half uur. Dus netto schieten we er niet veel mee op.

We moeten toch vier uur wachten op onze vlucht naar Amsterdam

Naast ons is/was een mevrouw niet goed geworden. Ze had haar hoofd gestoten of zo en vroeg om medische assistentie. Dus terwijl mensen uit het vliegtuig willen komt er een zeer potige dame tegen de stroom in om naar het slachtoffer te kijken. File dus.

Uiteindelijk zijn we uit het vliegtuig en gaan naar de foodcourt. We hebben wel wat trek gekregen. Gelukkig heeft meneer McDonalds daar iets op gevonden.

Na de lunch even internetten. Niet in Newark New York. Er is geen Wi-Fi-point wat te benaderen is. Een Amerikaanse dame naast ons moppert ook. Ze vindt het van de gekke, dat in deze tijd zo’n vliegveld als Newark geen internet heeft.

We wachten weer wat verder. Tot straks.

Straks is nu dinsdag avond en we zijn weer thuis.

De vlucht van Newark naar Amsterdam verliep goed en we waren om 7.30 uur op Schiphol.

We namen de trein naar Lombardijen en dronken nog even koffie bij Ma.

Daarna reden we naar Brielle en gingen eerst een poosje naar bed, we missen toch een nacht.

Wij kunnen terugkijken op een fijne vakantie waar we heel erg veel hebben gezien en gedaan.

We bedanken iedereen voor de reacties op ons blog, dat vonden we erg leuk.

Iedereen bedankt en wie weet misschien tot een volgend blog.

Klaas en Diny

1. Marja:
    7 oktober 2014
    Hoi Klaas en Diny,
    Fijn te "horen" dat jullie weer veilig en wel in Brielle zijn aangekomen!

Groetjes,
    Marja
  2. Ina:
    7 oktober 2014
    Fijn dat jullie weer thuis zijn. Lekker slapen in je eigen bedje.
    Tot gauw.
  3. Ina Klip:
    10 oktober 2014
    Wat een geweldige reis. Met goede verhalen en foto's erbij. We hebben hier onregelmatig verbinding, maar het is meestal gelukt. Veel plezier in Brielle.