Remember the Alamo

7 september 2019 - San Antonio, Texas, Verenigde Staten

Vanochtend op de kamer ontbeten. We hadden onderweg bekers cornflakes gekocht en melk. Een vooruitziende blik. Dan op naar San Antonio. Deze stad is bijna twee keer zo groot als Rotterdam, dus we zullen zeker niet alles zien. Om de hoek van het hotel is een P&R-plaats. En voor $ 2,75 (€ 2,50) koop je een dagkaart. Makkelijker en goedkoper dan in de stad parkeren. De bus rijdt over de snelweg en doet er ca 20 minuten over.

Maar dan staan we ook echt “down town” Eerst even koffie bij de Mac. Dan via wat winkeltjes naar de toeristen info. Daar kregen we allerlei nuttige tips en kadootjes. Weer kadootjes

Daarna op naar de Alamo. Voor Texanen is dit HET gedenkmonument. Hier hebben in 1836 slechts 189 Texanen 13 dagen stand gehouden tegen 4000 Mexicanen in de vrijheidsoorlog. Bekende namen van de verdedigers zijn Davy Crockett en James Bowie.

Uiteindelijk werd iedereen gedood. Maar het werd wel de martelaarsplaats voor de Texanen. Vandaar “Remember the Alamo.”. Van het fort is niets meer over; alleen de kerk is behouden gebleven.

We lopen en kijken wat rond. Er draait een film, oude mannen spelen een kampement na en schieten af en toe losse flodders en er is een souvenirwinkel.

We nemen de trolley, die door de binnenstad rijdt, en gaan naar de Tower of the Americas. Deze toren is in 1968 voor de wereldtentoonstelling gebouwd en is 229 meter hoog. Net ietsje meer als onze Euromast (185m).

We gaan met de lift naar boven. Deze lift zit aan de buitenkant en heeft een glazen wand. Je ziet alles steeds kleiner worden. Boven is een restaurant en een uitzichtplateau. Op de terugweg lopen we via het conferentiecentrum. Dit heeft men over een waterpartij gebouwd. Het geheel doet erg mooi aan. Op naar de volgende attractie; Market Square. Daar hebben tig mexicanen een kraampje met spullen uit Peru. En voodoo-achtige poppetjes. En heel veel fel gekleurde jurkjes. En feest voor je ogen. Als je je zonnebril maar ophoudt.

Vandaag is het weer stralend zonnig weer en 37 graden. En dat vreet alle energie uit je. Rond vieren gaan we weer naar het hotel en lekker zwemmen.

Morgen op naar Del Rio