Rondkijken in Galveston.

2 september 2019 - Galveston, Texas, Verenigde Staten

Vannacht heel onrustig geslapen. Het zal de Jet-lag wel wezen. Veel wakker geworden van de airconditioning. Je hebt er die heel stil zijn; er zijn ook andere types. Laat dit hotel nu net deze hebben geinstalleerd!

Na het douche na beneden; ontbijten. Dit keer waren er boterhammen om te roosteren. Maar toen er iemand jus d’orange nam, ging het licht uit. Heel romantisch allemaal.

Eerst gaan we naar de Galveston Railroad Museum. Deze was ondanks Labour Day toch gewoon open. We kwamen op vertoon van de folder met extra korting binnen en mochten onze auto ook de hele dag laten staan. Mazzelaars.

Het museum was niet te vergelijken met het onze in Utrecht of enkele in Groot-Brittannië.

Maar het was helemaal niet onaardig. We hebben er zelfs weer een kerstbal gescoord. En dat bij 34 graden Celsius (of 95 Fahrenheit, zoals ze het hier allemaal zeggen).

Na het museum lopen we door het oude gedeelte van Galveston. Wie daar meer van wilt weten, moet maar even op Wiki zoeken. We drinken koffie bij La King’s. Een ouderwetse Ice Cream Parlour & Candy Factory. Heel leuk.

Je krijgt daar koffie in bekers van een halve liter.

Na even bij pier 21 te zijn geweest gaan we met de Trolley-naar het strand. Daar eten we wat en kijken wat rond. Voor de Pleasure Pier moet je een armbandje kopen, maar we wilden toch niet in de achtbaan.

Terug bij ons hotel drinken we eerst een kopje thee en nemen een duik in het zwembad. Het is inmiddels 38 graden volgens de autothermometer.

En het weerbericht geeft als rapportcijfer een zesje. Dan weet ik niet wat ik met een negen moet verwachten.

Na het zwemmen rusten we wat uit. En de reisblog bijwerken.

1. Gerard:
    3 september 2019
    In dit tempo kan je een zeecontainer Kerstballen verschepen aan einde van de vakantie!
    Aardlek probleem in de jus d"Orange machine dan maar niet likken aan het tuitje!
  2. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    Hee
  3. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    3 september 2019
    Heerlijk dagje al met al 🤗
  4. Ina:
    3 september 2019
    Heerlijk de dag beginnen met een 🌞🌞.