The Ringling

11 september 2014 - Tampa, Florida, Verenigde Staten

Donderdag 11 september 2014

Vandaag was het een vreemd begin van de dag. Tijdens het ontbijt stond de televisie aan en alleen maar stil bij de herdenking van nine-eleven; de aanslag op de Twin Towers in New York dertien jaar geleden. Ook hingen onderweg de vlaggen halfstok.

Na het ontbijt gaan we eerst naar Sarasota; naar The Ringling. Dit is een complex wat vroeger toebehoorde aan de heer John Ringling. Vooral bekend als Circusdirecteur. Zijn “Greatest Show on Earth” trok met de trein van stad naar stad. Er waren 1500 medewerkers in de hoogtij dagen.

Ringling heeft in Sarasota zijn winterverblijf laten bouwen. Kunst verzamelen was ook een hobby van hem Daarom heeft hij op het terrein maar een museum laten bouwen voor zijn kunst. Hij had van alles. Vanaf Rembrand tot Rubens, van Paulus Potter tot Gainsborough.

Verder is er een Circusmuseum met o.a. een gigantisch model van het circus uit de tijd van Ringling. Ook veel attributen, kostuums, posters en wat al niet meer.

Toen wij bij het museum aankwamen werden wij verwelkomd door een aardige dame. Die natuurlijk vroeg, waar we vandaan kwamen. Oh Amsterdam! Zij had in Alkmaar gewoond. Gelijk contact. Na de koffie (Starbucks) kaartjes gekocht. Klaas ging weer op z’n Erasmus-studentenpas voor weinig geld naar binnen. Ze wilde wel die pas zien. Waar wij vandaan kwamen. Nederland. Zij had juist voor de gelegenheid haar blouse van Amsterdam aan. Toeval ??

Na het museum bezoek gaan we naar het hotel in St.Petersburg. St Petersburg ligt tussen de Golf van Mexico en Tampa Bay in. Dit is het eerste hotel, waar we geen (gratis) ontbijt hebben. Er is alleen een kan koffie. Maar daar hadden we op gerekend. Vlug bij de supermarkt wat cornflakes en melk gehaald. En twee magnetron maaltijden. Want een koelkast en een magnetron hebben we wel. In de kroeg op de hoek is er vanavond live muziek. Misschien gaan we daar nog wel even naar toe.

1. Gerda Jansen:
    Hallo Klaas en Diny,

Ik heb alle reisverhalen gelezen en vindt het allemaal erg leuk.
    Vooral de foto van jouw Diny in het zwembad.

Ik beleef heel veel plezier aan jullie belevenissen.
    Nog een fijne voortzetting van jullie vakantie en avontuur in Amerika.

Groetjes Gerda
  2. Janny:
    12 september 2014
    Heb je fotos gemaakt klaas in het circusmuseum je weet wel Joop is circusgek groetjes Janny
  3. Ria en Joost:
    12 september 2014
    Fijn dat jullie zo'n plezier hebben. Door de blog genieten we toch een beetje met jullie mee.
    Ria en Joost.