Everglade, deel twee

10 september 2014 - Fort Myers, Florida, Verenigde Staten

Woensdag 10 september 2014

Vandaag vertrekken uit Homestead (bijna aan de kust van de Atlantische Oceaan) via een weg door de Everglades naar Fort Myers (aan de Golf van Mexico).

In de reisgidsjes stond, dat je goed voorbereid moest zijn om door de Everglades te rijden. Dus je benzinetank vol hebben. Klaas gaat dus eerst maar even tanken

, want je weet maar nooit. Wat later rijden we uit Homestead weg. Onderweg komen we minstens 10 benzinepompen tegen.!! Je moet dus niet altijd de boekjes geloven. Halverwege de Everglades bij Shark Valley gaan we met een open busje de Everglades in. We zien van alles. Alligators, roofvogels, reigers en ibissen, vissen, waterschildpadden. Op het eind van de weg is een observatietoren. Je wordt stil van de grootsheid van dit gebied. Heel veel nat grasland. De punt van Florida krijgt hier zijn drinkwater vandaan.

Op het einde van de rit begint het te regenen. Zeg maar te gieten. En het beetje wind waait het zo mooi naar binnen. Dus snel onze poncho’s aangedaan. Valt niet mee in een hobbelige wagen wanneer je al een beetje nat bent. Maar het resultaat was erg goed. Zie de foto.

We rijden door naar Fort Myers. Onderweg was het wisselend mooi weer en regen.

We hebben ’s-Avonds een dinnershow, die we al in Nederland geboekt hadden. Dus we hoeven niet naar een restaurant uit te kijken. Het eten was selfservice en best wel goed. We zaten met 8 personen aan een tafel. Vier vriendinnen en een echtpaar. Met die laatste hebben we behoorlijk wat afgekletst. De show bestond uit allerlei liedjes uit de 40, 50, 60 en 70 jaren. Best wel amusant.

Morgen op naar St Petersburg / Tampa.

1. Marloes:
    11 september 2014
    Zo.. ik heb de schade ingehaald. Had wat reisverslagen gemist nl.
    Mooi gebied! Wat een krokodillen. Blijft het spannend om er 1 te spotten of halen jullie inmiddels verwend de schouders op?
  2. Ina:
    11 september 2014
    Een beetje regen kan geen kwaad.
  3. Marja:
    Hoi Klaas en Diny,
    Lees met veel plezier jullie reisverhalen en geniet op afstand mee! Ik heb ook het e-mailadres van Ed toegevoegd zodat hij jullie reisverhalen zelf kan lezen. :).
    Veel plezier samen! Groetjes uit Brielle