Naar Raton

24 september 2019 - Raton, New Mexico, Verenigde Staten

Vandaag een lummeldag. We hoeven niet heel veel te rijden, dus besluiten maar eens te gaan shoppen.

Nou, we zijn geslaagd. Drie broeken en wat andere kleding.

Na de koffie (dit keer cappuccino bij de Mac) naar de Great Sand Dunes.

Door een natuurlijke speling van het lot zijn er in knik in de bergrug zandduinen ontstaan. Het hoogste duin is 230 meter hoog.

We bekijken deze duinen en lopen er even wat naar toe. Maar het lijkt ons -gelet op de hoogte van de vlakte (2492m)- niet raadzaam om de duinen te beklimmen. We hebben nu af en toe al last van onze ademhaling.

Na de duinen op weg naar Raton. Later hoorden we van onze buren in het hotel, dat dit in het Spaans “rat” betekend.

Zitten we in een rattennest!!

Onderweg lunchen we bij All-Gon restaurant.

Volgens een dame die naast ons zit, het beste restaurant van de USA. Enige overdrijving lijkt op z’n plaats.

De inrichting was bijzonder. De kerstverlichting was er al en ook de kerstboom (versierd met heel veel stars & stripes) was aanwezig.

Het eten was inderdaad lekker.

Na de lunch het laatste stukje door Colorado. Want Raton ligt weer in New Mexico. Je hoort het al; we zijn weer op de terugweg.

Maar hebben nog steeds hetzelfde tijdverschil als in Colorado, nml 8 uur.

We hebben in het hotel een minder-valide kamer. De badkamer is net zo groot als de slaapkamer. En de auto staat pal voor de deur. Jawel, op een invalide parkeerplaats.

Weetje, dat men in Colorado, dik 700 km vanaf Mexico Spaans als tweede (of eerste?) taal heeft. Heel veel zaken zijn tweetalig aangegeven en je hoort ook heel veel Spaans spreken. Ik schat in, dat mr Trump het Spaans niet snel uit de USA krijgt.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    24 september 2019
    Een lummeldag is altijd fijn🤗. Klinkt als een fijn dagje
  2. Gerard:
    24 september 2019
    Hebben jullie extra koffers meegenomen voor alle gekochten en gekregen kleding???
  3. Klaas Jut:
    25 september 2019
    We hebben ook "oude" kleding mee, om -na een of twee dagen gedragen te hebben- weg te gooien. Zo krijg je weer ruimte in je koffer.