Naar Alamosa

23 september 2019 - Alamosa, Colorado, Verenigde Staten

Vannacht ging regelmatig het pingeltje van mijn telefoon

Verschillende mensen hebben me met mijn verjaardag gefeliciteerd allemaal bedankt en ik hoop dat jullie er nog lang getuige van mogen zijn. Een speciaal bedankje voor Anneke en Robert en Joost en Ria. Jullie verjaardagskaart voor mij  is aangekomen.

Vanmorgen beginnen we met een kerkbezoek. Om de hoek was St Joseph een Catholic Church.

Voorgangers een Pastoor uit Oeganda en een uit Spanje.

Erg lastig als je al wat moeite hebt om de dienst in het Engels te volgen en de voorgangers spreken ook nog gebroken Engels. Maar goed ik heb de tijd uitgezeten en de mensen bekeken

Heel verschillend blank en bruin indianen en Mexicanen Jong en oud. Op verschillende manieren gekleed van voetbalshirt tot nette kostuums. Heel divers.

Bijzonder vind ik ook dat na de  Eucharistieviering de helft van de kerkgangers weg gaat, de dienst moet dan nog afgesloten worden maar daar heb ik me al meer over verbaasd in Catholic kerken.

Na de dienst reden we naar de Mac voor ons kopje seniorenkoffie

We gaan vandaag naar Alamosa een wereldstad wat verder zuidelijk. Voor een nacht.

Onderweg doen we de Royal Gorge Bridge aan. Een hangbrug over een kloof . Hij is 321 meter boven de Arkansas river Via wat  omrijden kwamen we er en parkeerden.

We gingen met een gondel het ravijn over naar de andere kant en vandaar lopen we terug over de brug.

Het was erg hoog en diep. Maar wel indrukwekkend.

Het is mooi weer maar  natuurlijk waaide het op de brug je voelde hem bewegen ondanks dat er toch tuidraden waren.

Na het bezoek aan de brug reden we verder en onderweg deden we een kleine kroeg aan voor een late lunch

Omdat het zondag was, was er live country muziek een dame en heer die gitaar speelden en zongen .

Was erg leuk.

Daarna moesten we toch weer verder naar ons hotel. We kwamen aan en kregen een mooie kamer en ruimden de koffers weer eens op.

Weetje: We hebben het al een paar keer gehad over de seniorenkoffie en maaltijden voor senioren.

Seniorenkoffie is een voor ons normale beker koffie en geen emmer vol. Dat vinden wij prettiger.

Ook de prijs is aangenamer we betalen soms een dollar voor twee kopjes (bekers) koffie.

Een seniorenmaaltijd hebben ze vooral bij de keten Denny’s  Je krijgt dan een voor ons normale hoeveelheid eten en niet zoals bij veel restaurant een bord vol waar we thuis met z’n vieren van kunnen eten. Dat is toch smakelijker.

1. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    23 september 2019
    Toch goed geregeld die Seniorenmaaltijden en koffie :).

Klinkt als een leuke verjaardagsdag.
    Hier is het weer omgeslagen van zeer zomers (gisteren 26gr) naar herfstweer.

Mis wel foto's :).
    Geniet er nog maar heerlijk van.
  2. Klaas Jut:
    24 september 2019
    Jij was wel erg snel. De foto's zijn wat later op de site gezet. Ivm traag internet. Groetjes van Diny en Klaas
  3. Jennie:
    Leuk Diny en Klaas.
    En fijn dat er zulke maaltijden zijn. Zou er niet aan moeten denken om voor een heel weeshuis te moeten eten.
    En naar een prachtige wandeling over een mooie kloof
  4. Hans en Klara:
    23 september 2019
    Diny, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en geniet ervan ook Klaas.
  5. Koos en jeanet:
    23 september 2019
    Flinke hoogte om overheen te gaan , hadden we hier ook maar senioren koffie .
    Zo te zien hebben jullie het erg naar je zin daar , geniet er maar van.
  6. Jasper:
    27 september 2019
    Gefeliciteerd nog met je verjaardag, heb er wel aan gedacht :)