Met de pont naar Olympic schiereiland

3 september 2017 - Sequim, Washington, Verenigde Staten

Vanmorgen waren we weer vroeg wakker en na het ontbijt zetten we de koffers etc, in onze witte bolide .(de koffers kunnen er op alle manieren in en dan hebben we nog ruimte over).

We reden naar de veerboot naar Bainbridge en na een half uur wachten vaarden we naar de overkant. Deze veerpont is ook groot zoals alles hier. De ferry naar Hull is hier maar een pontje bij.

Na ongeveer een half uur varen waren we op Bainbridge We reden over een mooie weg met aan beide kanten prachtige bomen. Af en toe wat huizen voornamelijk houten huizen in verschillende kleuren.

Onderweg kwamen we bij een museum/informatie punt. Als museum stelde het niet veel voor maar van een oudere heer kregen we veel nuttige informatie en wat stadsplattegronden waar we de komende dagen waarschijnlijk gemak van zullen hebben.

In de plaats  Port Townsend parkeerden we en liepen door de downtown gedeelte.

Mooie oude panden ,we lunchten daar en daarna reden we iets door naar de vuurtoren en na de fotostop bezochten we een grasveld waar een aantal mensen scenes uit de burgeroorlog naspeelden. Maar ik vind de gemiddelde leeftijd van een bataljon soldaten van 12 a 13 jaar toch wat laag.

Af en toe een kanonschot en dat was dat.

Er waren wel een paar dames met mooie kleding uit die tijd.

We reden door en onderweg stopten we nog bij een galerie met native kunst (indianen).

Prachtige totempalen en veel houtsnijwerk.

Om ongeveer drie uur kwamen we aan in ons motel in Sequim voor een nacht

We werden ontvangen door een vriendelijke Japanner denk ik, want hij was niet zo goed te verstaan.

De kamer is prima en we hebben zelfs een zitje buiten en bananen.

Het was vandaag weer prachtig weer 28 graden.

1. Corry de Prieëlle:
    4 september 2017
    Leuk om mee te genieten met jullie reis.Zelf zoeken Trudy en ik het niet zo ver .Momenteel genieten we volop van de twee week van onze vakantie in de Morvan.groetjes.