Olympic National Park (droog)

4 september 2017 - Forks, Washington, Verenigde Staten

Vanochtend ontbijten we in Ely’s café. Wanneer wij binnenkomen is het nog rustig, maar steeds meer mensen komen binnen. Er blijkt namelijk een computerclub te gaan vergaderen.

Wanneer wij genieten van het ontbijt (het is echt goed), gaat de vergadering beginnen Bij ons vertrek wordt er even gestopt. O, jullie komen uit Nederland! Ik heb een zoon die daar werkt. He, jij hebt een T-shirt aan van Boedapest; daar kom ik ook drie maanden van het jaar. Amerikanen knopen snel een praatje aan.

Dan op weg naar Olympic National Park. We gaan eerst naar het bezoekerscentrum, waar we een film van 25 minuten te zien krijgen. Dan op naar de Hurricane Ridge. Via allerlei haarspeldbochten komen we daar na 50 minuten aan. Het bezoekerscentrum ligt op 1600 meter hoogte en geeft schitterende uitzichten over o.a. Mount Olympus (2430m). Er ligt nog sneeuw op. Dan weer dezelfde weg terug. Na een lunch bij Subway gaan we verder met de one-o-one ofwel de Pacific Scenic Coastway zoals de snelweg door het park en langs de kust wordt genoemd.

Onderweg nog even stoppen bij een meer en een waterval. Dan op naar het volgende hotel in Forks.

1. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    5 september 2017
    wat een mooie reis weer, geniet ervan x
  2. Dammie:
    5 september 2017
    Mooie foto's, ik zie aan Klaas dat het eten jullie prima bevalt!
  3. Koos en jeanet:
    5 september 2017
    Ziet er mooi uit allemaal , nog veel reisplezier .
  4. Janny:
    7 september 2017
    Wat een prachtige totempaal. We genieten van jullie reisverslag.