Naar Newport

6 september 2017 - Newport, Oregon, Verenigde Staten

Vandaag gaan we eerst het Columbia River Maritime Museum bezoeken. Naast dit museum lag een grote raderboot. Een cruiseschip. Maar er is ergens brand en men haalt bluswater uit de Columbia-rivier. Dus mag je daar nu niet varen. Dikke pech als je een riviercruise geboekt hebt. In het museum bekijken we een 3D-film over hurricanes. Zeer toepasselijk momenteel. Daarna lopen we door alle expositiezalen. Vanaf reddingsboten tot aan zalm-, walvis- en haaienvisserij. Over het oorlogsschip Astoria en over buitgemaakte Japanse vlaggen, welke de jonge Japanse soldaten van hun familie meekregen toen ze naar de oorlog gingen.

Erg indrukwekkend.

Dan op pad naar Newport. Onderweg bekijken we het Ecola State Park. De meest gefotografeerde kust van Oregon. Helaas is er wat zeemist. De temperatuur wisselt daardoor ook erg. Tussen 16⁰C en 21⁰C.

Onderweg tanken we nog even. Er schijnen wetten te zijn, die zelf tanken verbied in Oregon en New Jersey. Dus worden wij netjes bediend. En dat voor $ 2,859 per US Gallon oftewel € 0,65 per liter. Dan zijn zuinige auto’s en CO2-reductie niet meer aan de orde.

Onderweg zien we ook nog de Oregon Coast Scenic Railroad stoomlocomotief. Vooral Klaas geniet met volle teugen.

1. Dammie:
    7 september 2017
    Leuk, mooie foto's.
  2. Marjan:
    14 september 2017
    erg jammer van de cruise...... deed diny mee aan een quizzz raad waar je staat?