Rustig dagje in Newport

7 september 2017 - Newport, Oregon, Verenigde Staten

Gisteren gegeten bij Newport Café, een soort Diner. Erg druk. Maar wat ons opviel was iets op de menukaart. Een SUPER-ULTIMATE-MONSTER-BURGER. Deze burger wordt gemaakt van 3,1 kg vlees en komt op een broodje met een diameter van 25 cm. Prijs viel mee. $ 32,95 vóór tax & tip.

In de USA is er veel heel groot. Soms tegen het absurde aan.

Vandaag reizen we niet verder, maar houden een rustdag. We gaan Newport verkennen. Eerst bezoeken we Historic Nye Beach; een badplaats vanaf 1890. Veel winkeltjes, souvenirs en koffie- en eettenten. En het was erg mistig. Soms leek het op motregen.

We laten Nye Beach voor wat het is en gaan naar het Historic Bayfront. Dat is veel leuker.

Hier liggen heel veel vissersboten en er wordt vis, krab en paling aan land gebracht. Ook zijn er vlotten met Californische zeeleeuwen. Veel stank en veel lawaai.

Verder werken we ons dagboek bij en werken wat aan het fotoboek.

1. Jan Frans:
    8 september 2017
    Jullie weten niet of de SUPER-ULTIMATE-MONSTER-BURGER lekker was?
    Heb je hem wel gezien, of alleen op de menukaart?
  2. Corry de Prieëlle:
    8 september 2017
    Heb je er geen foto van kunnen nemen?
    Kan me njet voorstelken dat 1 persoon deze burger aankan?
    Leuk om mee te reizen op deze manier.Veel reisplezier nog
    Groetjes.
  3. Dammie:
    8 september 2017
    lekker een dagje rust, geniet ervan.
  4. Gerard:
    8 september 2017
    toch wel voorafje en dessert genomen na de SUPER-ULTIMATE-MONSTER-BURGER ??
  5. Koos en jeanet:
    8 september 2017
    Aardige auto waar je naast staat , en dan die burger , niet normaal meer zoiets , en dan vinden ze het gek dat sommige amerikanen zo dik worden . Eigenlijk moest zo iets verboden worden .
    gr
  6. Marjan:
    14 september 2017
    jullie hebben die burger gedeeld?? ................... met de rest van de gasten in het restaurant??
  7. Ina:
    24 september 2017
    doe maar 1 hamburger.........