New Orleans - Garden District

18 september 2014 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Donderdag 18 september 2014

We gaan nu aan de tweede helft van onze vakantie beginnen. De eerste ging razend snel voorbij.

Vandaag een beetje uitgeslapen. Op de kamer ontbeten (cornflakes) en toen een kwartiertje rijden naar de ferry in Tangiers Point. Aan de overkant stappen we weer op de Hop-on-hop-off-bus. We hebben weer Philip als gids. We rijden mee tot aan Basin street, waar we een kort bezoek brengen aan St Louis Cemetry no 1. Een begraafplaats a la Cimetière du Père-Lachaise in Parijs.

De bekendste “gast” is Marie Laveau (1794 / 1881) een voodoopriesteres. Ook is er het toekomstige graf van Nicolas Cage.

Na koffie te hebben gekocht gaan we verder naar het Ogden Museum of Southern Art. Het is precies wat het zegt. Oude en moderne kunst van zuidelijke kunstenaars. We drinken nog wat koffie aan de overkant bij Contemporary Arts Centre en gaan weer verder met de tour. In het Garden District gaan we met de rondwandeling mee. Het Garden District is indertijd door Amerikanen (lees Noordelingen) gebouwd en de gebouwen lijken wel op plantage mansions. Hier is het groot, groter, grootst. Op de foto’s zie je het wel. Hier woonde een gezin.

Op het einde van de rit krijgen we $ 5,00 coupons voor het lokale gokpaleis Harrah’s. We moeten ons eerst lid laten maken (rijbewijs, adres, etc), krijgen een plastic pas, een $5,00 voucher en een T-shirt de man. We gaan maar wat trekken aan de gokkasten, want wat doe je nu met $ 5,00.?

Maar na een tijdje heeft Klaas $5,25 en zegt te stoppen. Maar op dat moment zegt Diny kijk nu eens. Haar teller loopt op en op. En stopt bij $ 39,00.

Dus gelijk de boel ingewisseld. Zo hebben we gelijk ons diner voor vanavond gewonnen!!

We lopen nog even door de Riverside Outlet Centre, waar we o.a. een kerstbal kopen.

Dan weer met de ferry over en weer lekker Mexicaans gegeten.

Morgen verlaten we New Orleans weer.

1. Gerard:
    39.00 of 39,00 ?

Tja lokale valuta..... TSJAKKA!
  2. Ed:
    19 september 2014
    Na jullie vakantie wil ik wel dat engeltje van Diny lenen. -:)
  3. Anneke Jut:
    19 september 2014
    ik wil wel een keer naar het casino met je, mam
  4. Marjan:
    22 september 2014
    lekker hoor, koop je binnenkort staatsloten voor mij?