New Orleans - French Quarter

17 september 2014 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Woensdag 17 september 2014

Vanmorgen reden we eerst naar het pontje om naar de binnenstad van New Orleans te varen.

Een klein stukje varen over de Mississippi

Aan de overkant kochten we een tweedaagse kaart voor de hop-on hop-off bus.

Bij dit arrangement zitten ook twee wandelingen met een gids een door het French Quarter en een door het Garden District.

We nemen de bus naar het French Quarter en drinken daar eerst de beroemde koffie met beignets bij Cafe Du Monde >Dat staat in bijna alle boekjes dus dat doen we ook als goed toerist.

Erg vreemd oliebollen eten met 35 graden

Daarna wandelden we met de gids door de wijk.

Was erg leuk en gezellig we waren maar met vijf mensen. De huizen zijn veelal van hout en ze hebben mooie balkons met veel planten en bloemen

Daarna wandelden we samen door de wijk en bezochten de St.Louis Cathedral

Een reusachtige kerk met rondom een balkon. Jammer genoeg waren ze bezig het orgel te stemmen en dat is geen prettig gehoor. We wandelden verder.

In veel cafe’s en op veel plaatsen in de stad spelen muzikanten jazz of andere muziek. Zelfs op het plein voor de kerk zaten een aantal muzikanten te spelen en aan de andere kant van de wijk nemen we de bus weer. We zijn best moe van het slenteren en alle indrukken en besluiten bovenin de bus te gaan zitten en ons rond te laten rijden. De gids op de bus deed ook zijn best en zo hoorden en zagen we veel van de stad. We stapten uit bij de haven en namen de pont weer terug.

1. Gerard:
    18 september 2014
    Nu al oliebollen.... je zus is pas morgen jarig. Of bij jullie overmorgen??????
  2. Ina:
    18 september 2014
    Oliebollen eten, o heerlijk.
    En ja orgel stemmen dat is niet fijn. Weet er alles van. Hihihihi

Geniet ze.