Graceland

23 september 2014 - West Memphis, Arkansas, Verenigde Staten

Dinsdag 23 september

Vandaag bezoeken we Graceland. Het huis van Elvis Presley

Na de entree betaald te hebben werden we naar busjes geleid die ons naar de overkant van de weg brachten. Daar is het huis.

Iedereen kreeg een tablet en een koptelefoon.

Het is erg druk en iedereen loopt als schapen achter elkaar het huis door met uitleg via de tablet.

Dat werkt uitstekend.

We bekeken de huiskamer, eetkamer, keuken ,etc.

Het zag er niet ongezellig uit en ik kon me Elvis daar wel in voorstellen.

Daarna gingen we naar buiten ,de stallen en de speciale garage met daarin al zijn gouden platen.

We liepen weer naar buiten en kwamen via een stiltetuin bij de begraafplaats. Daar liggen Elvis ,zijn ouders, oma en een herdenkingsplaat voor zijn broer.

Met de shuttlebusjes werden we weer verder gebracht. Verschillende ruimtes met daarin tentoongesteld allerlei dingen uit zijn carrière. En natuurlijk veel winkeltjes met allerlei Elvis memorabilia.

Het was zeer de moeite waard.

We namen de shuttle bus naar de Sun studio.

In deze studio is de Rock en Roll geboren.

Veel bekende artiesten hebben hier hun platen opgenomen.

Elvis zijn eerst plaat. That’s All Right  En zo is het begonnen.

Verschillende andere namen Johnnie Cash, Jerry Lee Lewis.

Zelf U2 heeft hier een plaat opgenomen.

Om 17.00 uur waren we weer in ons hotel.

We hebben nog een coupon 2 voor de prijs van 1 en gaan weer eten in het casino.

Men zegt altijd dat Nederlanders voor zegeltjes en bonnen zijn , maar Amerikanen kunnen er ook wat van. Overal zie je coupons waar je dan een dollar korting kan krijgen op iets. Je wordt er niet rijk van maar als je geen coupon hebt kijkt men je wel meewarig aan.

1. Johan Balvers:
    24 september 2014
    En Klaas.... nadat je bij Elvis vandaan ging en in het hotel aankwam , jij op je knieen en tot diny gezongen....al joe lof soms toenaaid of ben je gelijk gaan eten ?
  2. Marloes:
    25 september 2014
    Kortingsbonnen.. i'm lovin it!