Miami (Ad)vice

5 september 2014 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Vrijdag 5 september 2014

Na het ontbijt maakten we een praatje met de portier.

Een heel aardige man die beter Spaans sprak als Engels, en ons Spaans is niet zo best dus het was een verwarrend gesprek. Hij had het bv over Firestreet en bedoelde Firststreet. Verder stuurde hij ons naar de verkeerde bushalte en op het eind zaten wij in bus 16 ipv bus 3. Maar goed wij kunnen lezen en kwamen waar we wilden wezen.

Vandaar onze titel Miami (Ad-)vice.

We gingen naar de Bayside (Marketplace).

We wandelden rond en keken naar de mooie boten die daar liggen.

We deden een leuke rondvaart en voeren door de haven van Miami en langs de mooie woningen van o.a. Oprah, Gloria Estephan, Julio Iglesias en nog vele beroemdheden. Ze waren niet thuis, dus dronken we laat koffie. In de haven zwommen ook dolfijnen, we hebben er maar een gezien.

De sky line van Miami is ook erg mooi.

We  wandelden verder en namen de Metromover richting Little Havanna.

Het was ongeveer 1,5 km wandelen maar met deze warmte 33 graden (in de schaduw) valt het niet mee.

Little Havanna is zoals je op tv ziet; erg veel armoedige winkeltjes en huizen.

De politieagenten zijn niet zoals op TV (lang zo knap niet ).

De bedoeling was bij station 8street weer de Mover te nemen, maar dit station was wegens onderhoud gesloten. Het lijkt Rotterdam wel.

De metro in de 10e straat was wel open dus het viel nog mee.

Moe en warm waren we om 16.30 uur weer in het hotel.

Ps. We vierden vandaag dat we 45 jaar met elkaar lopen.

1. Ria en Joost:
    5 september 2014
    Met dezelfde? Je weet toch niet waar je ja opzegt!!!!!
    Maar toch gefeliciteerd.

Ria en Joost.
  2. Gerard:
    6 september 2014
    Gefeliciteerd.. ik denk dat ik er al die tijd al vanaf weet...... Heb trouwens net weer even alle teksten uitgeprint voor Ma.. want tja die heeft zo'n ding niet!
  3. Gerard:
    6 september 2014
    Gefeliciteerd met de 45 jaar, ik denk dat ik er al die tijd al vanaf wist! Ik heb net jullie reisverhalen uitgeprint voor ma.... want tja die heeft ZO"N DING niet!
  4. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    6 september 2014
    Wat leuk! Gefeliciteerd hoor :). De trouwdag van mijn ouders is 5 september (55 jaar).
  5. Anneke Jut:
    6 september 2014
    September is dan wel de maand van de liefde voor de familie Jut....13 september zijn Jasper en Brenda 1 jaar getrouwd. 15 september zijn Robert en ik 8 jaar samen en jullie vandaag 45 jaar....
  6. Janny:
    6 september 2014
    gefeliciteerd Dinie en Klaas, wij lopen net ietsje langer met elkaar. Jammer voor jullie dat er niemand thuis was. ha ha
  7. Fien:
    6 september 2014
    Gefeliciteerd en nog vele mooie jaren samen
  8. Jan Frans:
    6 september 2014
    Gefeliciteerd! Dat is al best lang!
  9. Helma Schut:
    van harte gefeliciteerd met 45 mooie jaren samen
  10. Marjan:
    10 september 2014
    alnog van harte, ik had net als gerard ook printjes gemaakt, nou je beter twee keer als een keer!
    grtjs
  11. Ina:
    11 september 2014
    Hallo Klaas en diny,
    Vandaag probeer ik alles te lezen.
    Nog van harte gefeliciteerd met de 45 samen