Ride met de Airboat en naar Miami.

4 september 2014 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Donderdag 4 september 2014

Vandaag gaan we naar Miami. Het wordt een van de langste ritten van deze tour: 360 km oftewel 225 miles.

Eerst gaan we naar de Flea Market in Kissimmee. Deze gaat om 9:00 uur open, maar dat weten wij alleen. Er is bijna niets open. Dan maar gelijk door naar Wild Florida Air Boats. Bij Kenansville. Aan de rand van Cypress Lake ligt een kleine dierentuin met voornamelijk alligators. En airboats natuurlijk. Eerst is er een uitleg over sommige dieren en een “Kodak”-moment, waar je met een kleine alligator op de foto kunt. Bek wel dichtgeplakt. Dan het moment suprême; we gaan met een airboat. Het gebied hier is er moerassig. Het water staat er niet hoger dan 50 cm, maar vaak maar enkele centimeters. Dus heeft men boten gemaakt die geen schroef in het water hebben, maar een grote propeller achterop. Met windflappen kun je sturen. Mat hoge snelheid gaan we over het meer en de moerassen. Soms lijken deze moerassen wel een mooi egaal grasveld, maar wanneer je goed kijkt, zie je het water erdoor. Onderweg zien we allerlei diersoorten. Natuurlijk een alligator, maar ook adelaars, buizerds, soorten reigers en ook nog een koe, die in het water liep te grazen.  Bizar!

Na afloop kijken we nog wat rond en wandelen we het Swamp-path af. Hier zijn vooral cypressen, die met hun voeten in het water staan. Deze cypressen zijn ook volop begroeid met “Spanish Moss”. Zondagse naam epiphytes (voor Johan).

Dan op weg naar Miami. We gaan binnendoor en niet via allerlei drukke (tol-)wegen langs de kust. Soms denken we dat we de enige op de wereld zijn. Je komt soms een kwartier lang niemand tegen. Onderweg hebben we een tussenstop bij KFC. Rond 18:00 waren we in het motel. Met een kingsize bed, maar geen internet op de kamer. Dus straks maar even op het terras proberen of anders aan de overkant bij de Burger King.

1. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    5 september 2014
    Bijzonder boottochtje! leuke foto (van Diny). Die alligator probeert ook te lachen. In een paar dagen al heel wat meegemaakt.
    Geniet er maar heerlijk van xxxx
  2. Christa en Roelof:
    5 september 2014
    Gezellig. Wakker worden en dan jullie reisverhalen lezen. Leuk! Veel plezier.
  3. Janny:
    5 september 2014
    Leuk die zondagse naam voor die cypressen ik zal Joop ook zo noemen wel moeilijk om uit te spreken. wel een hele mooie foto het lijkt wel een griezel bos.
  4. Johan Balvers:
    5 september 2014
    Hoi luitjes, leuke verhalen weer . Er bestaat ook een hollandse naam voor epiphytes n.l het schaamhaar van een 85 plusser.Nadere uitleg is niet nodig als je de plant ken .Een goede reis verder en geniet ervan.
  5. Ina:
    11 september 2014
    Het is net of ik er ook ben.