Via Meknes en Volubilis naar Fes

13 november 2018 - Fes, Marokko

Dinsdag 13 november 2018

We vertrokken vanmorgen om 9.00 uur uit Rabat en reden richting Fes, waar we in de namiddag hopen aan te komen. Onderweg stoppen we in de plaats Meknes daar mochten we een half uurtje rondlopen en we dronken koffie op een plein. Op dat plein zaten een paar slangenbezweerders en een man met wat aapjes waar je tegen betaling mee op de foto kon, Arme dieren.

We wandelden wat rond op de markt en bekeken wat babykleding een rompertje kost een euro. Jammer dat Jelle er al genoeg heeft. We reden verder naar een plaats waar ik de naam niet meer van weet en liepen daar ook wat rond en Klaas had goed contact met een Nederlands sprekende Marokkaan. Hij wilde natuurlijk wat verkopen en nadat hij het drie maal had gevraagd in 10 minuten tijd was Klaas zijn vriend.(Hij wilde 10 losse euro’s ruilen voor papier maar onze euro’s lagen in de bus) We gebruiken daar ook de lunch en toen we daar naar buiten kwamen stond Klaas zijn vriend daar en we ruilden het muntgeld om in papier dat doe je als je vrienden bent toch?

We reden door langs veel olijfboomgaarden en zagen de bekende rode aarde die door heel Marokko ligt, Het is prima weer niet te heet en droog.

De volgende stop is Volubilis, de belangrijkste Romeinse opgraving in Marokko met veel mooie mozaïekvloeren. We werden rondgeleid door een gids die een paar woorden Nederlands sprak.

O.a. slaapkamer en die waren er dan ook veel. Van mij had de rondleiding de helft korter gemogen maar de vloeren waren mooi.

We rijden door naar Fes waar we rond vijf uur in het hotel aankomen. De kamer is niet groot (zeg maar klein) maar het is maar voor twee nachten.

Corrie en Ina we zijn jullie tante nog niet tegengekomen.

Janny mijn hand is alweer schoon.

1. Cor Klop:
    13 november 2018
    Ja, leuk om te zien waar ook geweest zijn. Volibilis is toch die opgegraven Romeinse stad met marmeren vloeren, mooi hè Diny. Genieten verder.
  2. Corrie Belder:
    14 november 2018
    Jammer hoor, dat je onze tante nog niet gezien hebt :) Veel plezier verder.
  3. Helma Schut:
    14 november 2018
    Prachtig, die mozaïek vloer!!
  4. Ina:
    14 november 2018
    Jammer, misschien kom je tante vandaag tegen.
    Ik geniet van jullie verhalen.