Heenreis en eerste dag in Marocco

12 november 2018 - Rabat, Marokko

Zondag 11 november 2018

Vandaag vertrekken we  naar Marokko.

Jasper brengt ons naar Schiphol  en na de nodige formaliteiten zitten we om ongeveer 16.00 uur in het vliegtuig en toen begon het feest. Afgelopen jaren hebben we toch best veel gevlogen maar zo’n vlucht als deze hebben we nog niet meegemaakt.

Achter ons zat een moeder met zoontje van ongeveer  3 jaar die net nieuwe batterijen had gehad en dat liet hij merken door te huilen. Moeder reageerde nauwelijks en vader helemaal niet. Na een drie kwartier was hij moe en  viel in slaap. Moeder mocht van stoel verhuizen zodat hij kon liggen en kwam voor ons te zitten. Een paar rijen voor hem was nog een moeder met kind denk net zo oud die het huilen overnam. Toen hij wakker werd ging hij verder waar hij was gebleven. De vlucht duurde gelukkig maar 3 en half uur. Bij het landen werd de moeder het zat en zei behoorlijk hard dat het nu afgelopen moest zijn en dat werkte had ze dat maar een paar uur eerder gezegd. Maar goed verder ging het vliegen goed en het landen ook. Op het vliegveld stond onze gids Mustafa ons op te wachten en toen alle Nederlanders  verzameld waren  gingen we met de bus naar Casablanca naar ons hotel. We zijn met een groep van 10 Nederlanders en 8 Belgen, De Belgen vertrokken van Zaventem en kwamen wat later aan.

Moe van de reis kwamen we op onze kamer een grote kamer en een zitkamer met balkon, een badkamer met een tweepersoons hoekbad. Jammer dat het al met al zo laat was (23.00 uur)

Welterusten. morgen om 8.30 uur vertrek na het ontbijt.

Maandag 12 november 2018

Na het ontbijt eigenlijk al tijdens maken we kennis met onze Belgische reisgenoten.

We reizen met 2 busjes door Marokko.

Grappig dat er in het gezelschap 3 Elisabeths  zijn, een Els eenEL en een Elllis. Een van de heren zei dat is makkelijk we noemen alle vrouwen Els .maar Diny.(Zeg het maar hardop, Die Nie)

We rijden naar de grootste moskee van het land De Hassan 11 moskee.

Nadat we onze schoenen hadden uitgedaan mochten we meelopen met een Engelstalige gids.maar 1 gids met ongeveer 100 mensen werkt dus niet en al snel liepen we zelf rond. Onvoorstelbaar groot ,hij bied ruimte aan 25.000 bezoekers alleen binnen en buiten is er ook een groot plein waar ook nog eens  plaats is  voor 100.000 mensen  Er waren prachtige mozaïeken en houtsnijwerken te zien en natuurlijk overal tapijten waar de mensen op knielen als ze een dienst bijwonen

Na dit bezoek gaan we met de bus naar Rabat de hoofdstad van Marokko,

We gaan eerst lunchen en dan maken we een stadstour met een plaatselijke gids.

Eerst naar de Hassantoren een Romeinse opgraving waar veel ooievaars nestelen een mooi gezicht, Daarna wandelen we door een kashba in een oude burcht. Daar waren ook dames die je hand wilden beschilderen en deze waren erg opdringerig en voor dat ik het wist liep ik met een ondergekliederde hand.

De stad is erg druk en lawaaiig.

Daarna reden we naar het hotel. Iets minder als gister maar voldoende,

We wandelden nog wat rond het hotel om water te kopen en vanavond zoeken we een zaak om te eten.

1. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    Klinkt weer als een avontuurlijke reis. Veel plezier 🤗
  2. Ina:
    12 november 2018
    Leuk om de ver halen te lezen. Veel plezier.
  3. Cor Klop:
    12 november 2018
    Komt heel bekend voor, die moskee hebben we ook bezocht. Heel veel plezier.Grtjes
  4. Anneke Jut:
    12 november 2018
    Gelukkig geen autopech, dus alles beter dan vorige vakantie ;)
    Veel plezier!!
  5. Wilfried en Patricia:
    12 november 2018
    Dat doet ons aan onze reis denken. Heel mooie grote moskee.
    Geniet ervan.Groetjes
  6. Jan en Iet:
    13 november 2018
    Geniet er van.Wij vonden Marocco ook heel mooi..
  7. Janny:
    13 november 2018
    Kun je het geklieder wel weer van je hand halen?
  8. Mariska:
    Veel plezier!
  9. Marjan:
    15 november 2018
    lees ookk weer mee, fijne vakantie!