Naar Marrakesh (of is het Marrakech)

20 november 2018 - Marrakesh, Marokko

Dinsdag 20 november 2018

Vanochtend was het frisjes. Maar wel een schitterend uitzicht op de Ksar of Ait-Ben-Haddou in de opkomende zon. Na het ontbijt vertrekken we om de Hoge Atlas weer over te steken. Het weer wordt slechter en slechter. Zo ook de weg. Soms zijn er hele stukken weggeslagen. Niet iedereen vindt het nog leuk in de bus. We hebben af en toe wel schitterende vergezichten, maar net zo vaak zitten we in dichte mist. Via de Col du Tichka 2260 m gaan we de bergrug over. Alles is nat en koud.

Voorzichtig gaan we bergafwaarts (hulde voor de chauffeurs) naar Marrakech, waar we rond drieën aankwamen. Na het inchecken in het hotel waar we een zitkamer met tv en een slaapkamer met tv en een kleine douche hebben .Jammer dat we geen Marokaans, Berders, Arabisch of Frans spreken dus aan de tv hebben we niks en gaan wandelen. We lopen  Avenue Mohammed V op en af. Een soort van Coolsingel van Marrakech. We bezoeken wat winkels (kijken ,kijken en niet kopen) en drinken koffie. Het weer is dan zo opgeknapt dat we in shirt op het terras zitten.

Winkels die we tegen komen zijn o.a. ook H en M , Yves Rocher, Mc Donalds,  Starbucks en de Pizza hut.

De afgelopen week hebben we ook een Ikea gezien en een Decathlon

Maar verder kunnen we niets maken van de namen van de winkels die zijn natuurlijk allemaal in het

Arabisch (denk ik)

Morgen gaan we Marrakech serieus bekijken met een plaatselijke gids, dan gaan we de oude stad in en komen zeker in de soeks

1. Cor Klop:
    20 november 2018
    Jammer dat jullie zo slecht weer hadden, wij gingen er met prachtig weer over die pas heen. We kunnen de foto's vergelijken straks. Grtjes