Maandag 17 september

17 september 2012 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag wilden we het een beetje rustig aan doen.

Een geplande rustdag dus.

We reden naar de Glen Canyon National Recreation Area.

Eerst naar het Carl Hayden Visitor Center.

Dit was bij de Glen Canyon Dam in de Colorado-rivier.

Er was een rondleiding naar en in de dam. Klaas ging daar mee naartoe.

Ik genoot van het uitzicht.

De dam heeft o.a als functie energie opwekken.

We reden door naar de haven Wahweap.

Daar was ook een informatie centrum en de koffie.

Het gebied waar we zijn is van  de Navajo bevolking.

We kwamen veel kraampjes langs de weg tegen  met Navajokunst.

Vooral sieraden en aardewerk.

We deden nog verschillende uitzichtpunten aan en als laatste waren we bij de Navajobridge.

Twee grote ijzeren bruggen naast elkaar.

Op een brugdeel zat een Condor.

Een mooie vogel, niet geringd maar genummerd.

Een raar gezicht een vogel met rugnummer.

We reden op ons gemak terug naar het hotel, een mooie omgeving, eindeloos lijkende wegen, met af en toe een woninkje en wat vee. Ook zagen we nog een cowboy rijden.

In het hotel zetten we de airco aan, wat maakt zo’n ding een herrie, maar het is wel noodzakelijk want het is smoorheet.

1. Marco en Cécile:
    18 september 2012
    Gisteren jullie kaart ontvangen van de Universal Studio's. Bedankt! Mooi is de Antelope canyon hè, vond ik wel één van de (vele) hoogtepunten. Veel plezier nog, lezen elke keer jullie stukjes. Groet , Cécile
  2. Wim en Ina Klip:
    Hoi Klaas en Diny,
    Piet kwam de 15e en heeft toen de laptap weer aan de praat gekregen. Vandaag, de 18e hebben we alle reisverhalen gelezen en genoten van de leuke foto's. Wat een bijzondere reis en wat zijn jullie ondernemend. Schitterend. Spannend hoor, zo'n treinoverval, maar jullie zijn er goed doorgekomen. Met veel plezier zullen we de rest van de reis meebeleven. Groet en kus, Ina en Wim
  3. Gerard:
    18 september 2012
    Navajo's.. ook al bekend van bassie en Adriaan ;-) Bedankt voor de kaart, geen danseresjes maar wel aangekomen!
  4. Erna:
    22 september 2012
    Hallo Klaas en Diny, wij zijn zojuist terug van 2 weken vakantie en ik lees nu al jullie mooie verhalen, prachtig de Glen Canyon Dam! Veel plezier hoor en bedankt voor de mooie foto's! Groetjes, Erna