zondag 16 september

16 september 2012 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Na het inpakken rijden we richting Flagstaff.

We gaan naar een aantal Nationale Monumenten bij Flagstaff.

Eerst bezoeken we Sunset Crater Vulvano National Monument.

Daar wandelden we langs de stroom lava die daar al 1000 jaar ligt.

De lava lijkt erg op de slakken, die vroeger overbleven bij een kolenkachel.

Pikzwarte grond zover je kunt zien.

We reden verder door het park naar het Wupatiki National Monument.

Onderweg deden we nog verschillende uitzichtpunten aan waaronder de Painted Desert.

Mooi gezicht in de verte, de woestijn in verschillende kleuren.

Dan rijden we door naar Lake Powell. Een kaarsrechte weg van ongeveer 100 mijl.

Daar hebben we om 15.30 uur een tour geboekt naar de Antelope Canyon.

We reden in een soort pick-up-truck naar de canyon.

Daar liepen we rond met een gids en zagen de mooie muren van een nu droog staande kloof.

Mooie kleuren en patronen door wind en water in de rots uitgesleten.

Was erg mooi.

Om 17.00 uur waren we terug en gingen naar ons hotel.

Budget Inn Page - Lake Powell

121 S Lake Powell

1. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    17 september 2012
    hai zittend achter m'n bureau jullie verhaal weer gelezen. wat een prachtige reis zeg! en wat bijzonder mooi die antilope canyon... geweldig. enjoy, kus
  2. Marco en Cécile:
    Op de foto's lijkt het erg rustig in Antelope Canyon of was het een kwestie van goede timing?
    Op naar Arches, het volgende hoogtepunt!
  3. Ria en Joost:
    18 september 2012
    Hallo Klaas en Diny
    We kijken regelmatig op jullie reisblog en zo te lezen hebben jullie het wel goed naar de zin.We hebben er wel twee bij tehouden!!!(ook Dennis en Nicole.) Nou die kijken ook hun ogen uit.We hopen dat jullie verder veel plezier hebben en tot horen.