Dinsdag 18 september

18 september 2012 - Kayenta, Arizona, Verenigde Staten

We starten elke morgen de PC op om te zien of we nog volgers hebben.

We vinden het elke keer weer leuk om de reacties van iedereen te lezen.

Vanmorgen hadden we ook weer enkele reacties.

Allemaal bedankt, we hopen dat onze stukjes interessant genoeg blijven.

Nadat we opgeruimd hadden gaan we op weg naar Kayenta.

Onderweg komen we het Nationaal Monument voor de Navajos tegen en gaan natuurlijk even kijken.

Er was een wandeling naar toe van ongeveer 15 minuten naar beneden de berg af.

Beneden aangekomen zagen we grotwoningen.

De grot zelf was 110m breed, 136m hoog en 46m diep.

En natuurlijk moesten we de wandeling ook weer naar boven maken. Erg warm, dus het viel niet mee. Maar we  hebben het gered.

Daarna reden we naar Monument Valley.

Prachtige rode rotsen in een vlak landschap, men noemt ze ook wel het achtste wereldwonder.

Er  was een route van ongeveer 2 uur met de auto langs, maar die deden we maar een klein stukje.

Onverharde weg met flinke kuilen, mijn rug protesteerde erg, dus we zijn gekeerd.

Maar bij het informatiecentrum hadden we ook een mooi uitzicht.

We reden over de Highway160 terug naar Kayenta, waar we het hotel voor vannacht hebben.

Kayenta Monument Valley Inn

Junction Highway 160/Highway163, Kayenta, AZ, 86033

1. Marjan:
    Hoi,
    maar goed dat je de weg naar boven gevonden hebt, want overnachten in een grot lijkt me niet zo comfortable..... ;-)
  2. Corry Bussching-van der Jagt:
    19 september 2012
    Wat een leuk verslag en ik lees het iedere dag.

Echt een fantastische reis die jullie maken,wel vermoeiend ,denk ik.
    Gefeliciteerd met je zus ,(schoonzus).
    Groetjes ook aan Klaas,
    Corry
  3. Wim en Ina Klip:
    19 september 2012
    Weer een leuk verhaal met prachtige foto's. Geniet er maar erg van.
  4. Gerard:
    19 september 2012
    Heb zojuist weer de afgelopen week uitgedraaid en die gaat straks naar ma.. want tja die heeft niet zo'n ding ;-) gefeliciteerd met jullie (schoon-) zus trouwens!!
  5. Erna:
    22 september 2012
    Ontzettend leuk om jullie avonturen te lezen en wat een prachtige foto's!! Wat is het toch een prachtig land met heel veel moois! Ik hoop, dat het voor ons er ook een keer van gaat komen. Ben nu een beetje aan het tobben met mijn nier, maar wie weet. Jullie nog heel veel plezier en geniet van deze mooie reis! Groetjes, Erna