Lago Maggiore

6 juni 2013 - Baveno, Italië

Donderdag 6 juni 2013

Vandaag hebben we onze eerste treinexcursie

We reden eerst naar het station van Baveno en namen daar de gewone trein naar Domodossola.

Met 48 zestigplussers tegelijk instappen is een belevenis.

Maar we waren op tijd ingestapt en we hadden allemaal een zitplaats.

In Domodossola.(Italië) liepen we naar een ander perron en daar stond  de panoramatrein van de Lago Maggiore Express klaar.

Er waren twee coupes voor onze groep gereserveerd en nadat we ingestapt waren reden we om 11.25 uur weg en door de hoge schone ramen hadden we  een prachtig uitzicht.

Klaas heeft twee batterijen voor zijn foto toestel maar op een moment waren ze bijna allebei leeg, dat vond hij niet leuk maar achteraf viel het nog wel mee.

Eerst een heel eind omhoor en daarna langs mooie watervallen en mooie bossen.

Een lengte van 52 kilometer.83 bruggen en viaducten over en onder.

Wil je hier meer informatie over kijk dan op http://www.lagomaggioreexpress.com

Om 13.22 uur kwamen we aan in Locarno (Zwitserland) en gebruikten gezamenlijk de lunch.

Vooraf Risotto daarna kipfilet met wortels en gebakken aardappels.

Als toetje een appelpunt.

Na de lunch deden we een stadswandeling door Locarno.en toen liepen we naar de aanlegsteiger waar we per boot terugvaarden  naar Baveno.

Het was mooi weer en de langste tijd zaten we buiten.

Een leuke boottocht, maar wel wat lang.

Om ongeveer 19.30 uur zijn we op de camping terug.

Doordat de camping aan het meer ligt worden we opgegeten door de muggen. Niets helpt daartegen en van ellende gaan we savonds maar vroeg naar binnen.

Ook ‘s-nachts worden we door de muggen geplaagd.vooral ik want Klaas vinden ze minder lekker.

1. Gerard:
    6 juni 2013
    Hier heb je Vervoer op Maat, daar dus TREIN op Maat.

Welk merk had die Italiaanse trein? De Fyra schijnt erg goed te zijn ;-)