Stresa

7 juni 2013 - Baveno, Italië

Vrijdag 7 juni 2013

Gisteravond en vannacht heeft het flink geregend en geonweerd.

Maar vanmorgen is het weer mooi  weer.

We ontbijten buiten en daarna reden we naar Stresa.

Een heel leuke plaats met veel terrassen en kleine winkeltjes.

We zagen veel Murena glas. Jasper en Brenda zouden hier ook van genieten en hun hele maandsalaris kunnen uitgeven.

We zaten op terrasjes en wandelde langs de boulevard.

Langs de boulevard staan veel ontzettend grote en mooie hotels en over het meer kijken zie je leuke eilandjes o.a Isola Bella.

Het was lekker warm 25 graden

Daarna reden we naar de berg van Stresa; de Mottarone.

Een hele hoogte (1491m) waar je gelukkig met de auto naar boven toe kon,

Lopen kon ook maar dat duurde ongeveer vierenhalf uur, dat vonden we iets teveel.

De laatste 9 km is een tolweg omdat dit privé bezit is van de familie Borromeo.

Boven gekomen ben je bij de skipistes en een restaurant.

Prachtig uitzicht. Daar was het een stuk frisser 15 graden.

Om 17.00 uur waren we op de camping terug.

Op tijd voor de routebespreking van morgen, dan verhuizen we naar de volgende camping..,

Tijdens de bespreking begon het weer flink te regenen en onweren., dus de bespreking was snel klaar.

Ik ging eten koken en Klaas hielp iemand met de computer.

Om 19.30 uur was het regenen over en was het weer aangenaam.