Key West

7 september 2014 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Zondag 7 september 2014

Vanmorgen vertrokken we uit Miami richting Key West.

Key West is het meest zuidelijke punt van Amerika en ongeveer 90 mijl vanaf Cuba,

We stopten bij het John Pennekamp Coral Reef State Park.

We bekeken een mooi zoutwater aquarium

Daar was ook de mogelijkheid om te snorkelen roeien enz.

Ook was er een glassbottom boot. We besloten om daar mee te gaan een tocht van 2.5 uur.

Het eerste stuk ging prima, mooi uitzicht we zagen zelfs een zeekoe. Maar toen waren we bij het reef wat we gingen bekijken via de glazen bodem. We zagen mooie koralen en diverse vissen.

Na een poosje ging de eerste al naar boven door zeeziekte. En jawel hoor ik was nummer 5.

Iedereen die zich niet goed voelde werd op het zonnedek opgevangen door een bemanningslid en kreeg een pepermuntje en een kotszakje.

Erg gezellig allemaal en een half uur duurt dan erg lang.

Klaas redde het wel en zag nog baracuda s en een verpleegstershaai.

Daarna voeren we terug en ik was blij dat we aan wal waren.

We reden verder over (volgens het boekje 42) bruggen naar Key West.

We reden de stad in en het viel ons al gelijk op hoeveel groen er was, overal palmbomen.

De kamer in het hotel waar we twee nachten zijn is erg mooi. Een kingsize bed, een grote tv (groter als we thuis hebben).Een mooie badkamer met ligbad een keukentje met koelkast magnetron en koffiezetapparaat. Er ligt zelfs popcorn klaar voor in de magnetron.

Nadat we de koffers neergezet hadden gingen we eerst wandelen. Het hotel ligt op ongeveer 100 meter van de oceaan.

Het was een beetje vreemd weer vandaag, warm 31 graden maar we hadden ook een paar flinke regenbuien.

1. Gerard:
    8 september 2014
    Leve de zakjes en pepermuntjes!
  2. Ina:
    11 september 2014
    Dat valt dan nog mee nummer 5. Daarna een heerlijke wandeling dat doet je goed.