Key West verkennen.

8 september 2014 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Maandag 8 september 2014

Vandaag eerst ontbijten. Dat is dit hotel zeer goed (naar Amerikaanse begrippen). Er is zelfs een gekookt eitje. Daarna even geskypet met Anneke. In dat gesprek kwamen we er achter, dat we een dag “kwijt” waren. We dachten dat het nog zondag was. Maar Anneke haalde ons uit die droom.

En toen Key West in.

Key West is een typische badplaats. Veel winkels met souvenirs, badkleding, T-shirts.

En je kunt van alles op en in het water doen. Van parasailing tot glass-bottom-boat, van jetski’s tot duiken en snorkelen. Verder zijn er veel verhuurbedrijven voor fietsen, scooters en elektrische karretjes. Maar je kunt ook met een helikopter of dubbeldekker vliegen.

Maar wij zijn bikkels. Wij gaan lopen. Zo’n 5 kilometer. Wij slenteren over de 2 bekendste / belangrijkste straten van Key West; Whitehead Street (veel historische gebouwen) en Duval Street (veel winkels en restaurants).

Onderweg drinken we koffie met de famous Key Lime Pie. Erg lekker.

De gebouwen in Key West zijn vaak van hout gemaakt in lichte kleuren. Erg zoet allemaal.

In de middag breekt er ineens een hoosbui uit. Vlug schuilen. Maar na een kwartiertje is alles weer droog en in een vlucht en een zucht weer droog. Dat wil wel met 33 graden.

Opvallend feitje: In Florida hebben de auto’s geen nummerplaat voorop. Het ziet er erg “bloot” uit.

In het hotel gaan we nog even zwemmen. Het water is zelfs vies warm. Men zwemt niet echt. Men hangt met een biertje in de hand aan de kant of zit op de kant te telefoneren. Wij vallen op, door wel te zwemmen.

1. Ina:
    11 september 2014